Halit Ziya Uşaklıgil Türk edebiyatında bir türün ve bir dönemin tartışmasız temsilcisidir. Bu ise onu Servet-i Fünun döneminin olduğu kadar tüm dönemlerin romancısı olarak tesciller. Ne var ki Halit Ziya'nın tiyatroya olan aşkı hep saklı kalır. Döneminde yazdığı tiyatrolarla ilgili olumsuz eleştiriler almasına rağmen tiyatroya olan tutkusu hiçbir zaman eksilmez. Halit Ziya öncelikle bir sahne sanatı olarak tiyatroya hayrandır. Bu hayranlık onu tiyatro yazmaya götürmüştür. Üç oyunun yazarı olan Halit Ziya, telif tek oyunu olan Kâbus'ta aile birliğini merkeze alır. Bir evliliğin belli koşullar altında nasıl işlediği, belli insanlar arasındaki ilişkiler örgüsü sebebiyle nasıl doğal ritminden saptığı oyunlaştırılır
Halit Ziya Uşaklıgil Türk edebiyatında bir türün ve bir dönemin tartışmasız temsilcisidir. Bu ise onu Servet-i Fünun döneminin olduğu kadar tüm dönemlerin romancısı olarak tesciller. Ne var ki Halit Ziya'nın tiyatroya olan aşkı hep saklı kalır. Döneminde yazdığı tiyatrolarla ilgili olumsuz eleştiriler almasına rağmen tiyatroya olan tutkusu hiçbir zaman eksilmez. Halit Ziya öncelikle bir sahne sanatı olarak tiyatroya hayrandır. Bu hayranlık onu tiyatro yazmaya götürmüştür. Üç oyunun yazarı olan Halit Ziya, telif tek oyunu olan Kâbus'ta aile birliğini merkeze alır. Bir evliliğin belli koşullar altında nasıl işlediği, belli insanlar arasındaki ilişkiler örgüsü sebebiyle nasıl doğal ritminden saptığı oyunlaştırılır