“Gayrimeşru olan profan bakış açısıdır, zira o, eşyayı sanki bunlar tüm ilkelerden bağımsızmış gibi kabul eder ve onları hiçbir müteal ilke ile bağıntılandırmaz. Modern bilim bütünüyle gerçek bir bilgi olarak kabul edilemez, zira bazen doğru olan şeyleri ifade etse bile, onları sunuş tarzı yanlıştır ve her halükârda bunların doğruluk nedenlerinin ancak ve ancak ilkelere bağımlılıkları olduğunu belirtmeye kabil değildir.”
Yarım asır sonra, bugün, Guénon’un son uyarılarının doğruluğunu inkâr etmek güçtür. Kuşkusuz, bu durum beşerî çevrimin tamamlanmasını önlemeyecektir, fakat hiç olmazsa bazılarının, içinde yaşadığımız çağı daha iyi anlamalarını mümkün kılacaktır.
“Gayrimeşru olan profan bakış açısıdır, zira o, eşyayı sanki bunlar tüm ilkelerden bağımsızmış gibi kabul eder ve onları hiçbir müteal ilke ile bağıntılandırmaz. Modern bilim bütünüyle gerçek bir bilgi olarak kabul edilemez, zira bazen doğru olan şeyleri ifade etse bile, onları sunuş tarzı yanlıştır ve her halükârda bunların doğruluk nedenlerinin ancak ve ancak ilkelere bağımlılıkları olduğunu belirtmeye kabil değildir.”
Yarım asır sonra, bugün, Guénon’un son uyarılarının doğruluğunu inkâr etmek güçtür. Kuşkusuz, bu durum beşerî çevrimin tamamlanmasını önlemeyecektir, fakat hiç olmazsa bazılarının, içinde yaşadığımız çağı daha iyi anlamalarını mümkün kılacaktır.