Bu kitapta Pers-İran medeniyetinin en köklü dinî yapıtaşı olan ve yüzyıllar boyu tarih sahnesinde boy gösteren Mecûsî inancının tanrı tasavvuruna yönelik bir çözümleme sunulmaktadır. Mecusi geleneğinin tanrı algısı temel olarak üç teolojik evrede kendini belli etmektedir. İlk evrede Zerdüşt’e atfedilen Gatha metninde Ahura Mazda bağlamında yeniden inşa edilen tanrı tasavvuru incelenmektedir.Zerdüşt sonrası Mecûsi teolojinin şekillendiği Avesta metinleri ikinci teolojik süreci ihtiva etmektedir. Bu dönem Zerdüşt’ten önceki kadim İran’ın tanrı tasavvurlarının yeniden kutsal metne, yani Avesta’ya dahil edilme sürecini yansıtmaktadır. Üçüncü evreyi ifade eden Sâsâniler döneminde Avesta’nın anlaşılması ve yorumlanması bağlamında gerçekleştirilen yorum faaliyeti/Zend çerçevesinde düalist bakış açısının hâkimiyeti irdelenmektedir. Dolayısıyla eserde, Zerdüşt’ten günümüze Mecûsi geleneğinde Tanrı Ahura Mazda’nın mahiyetine ilişkin teolojik bir seyir söz konusu edilmektedir.
Bu kitapta Pers-İran medeniyetinin en köklü dinî yapıtaşı olan ve yüzyıllar boyu tarih sahnesinde boy gösteren Mecûsî inancının tanrı tasavvuruna yönelik bir çözümleme sunulmaktadır. Mecusi geleneğinin tanrı algısı temel olarak üç teolojik evrede kendini belli etmektedir. İlk evrede Zerdüşt’e atfedilen Gatha metninde Ahura Mazda bağlamında yeniden inşa edilen tanrı tasavvuru incelenmektedir.Zerdüşt sonrası Mecûsi teolojinin şekillendiği Avesta metinleri ikinci teolojik süreci ihtiva etmektedir. Bu dönem Zerdüşt’ten önceki kadim İran’ın tanrı tasavvurlarının yeniden kutsal metne, yani Avesta’ya dahil edilme sürecini yansıtmaktadır. Üçüncü evreyi ifade eden Sâsâniler döneminde Avesta’nın anlaşılması ve yorumlanması bağlamında gerçekleştirilen yorum faaliyeti/Zend çerçevesinde düalist bakış açısının hâkimiyeti irdelenmektedir. Dolayısıyla eserde, Zerdüşt’ten günümüze Mecûsi geleneğinde Tanrı Ahura Mazda’nın mahiyetine ilişkin teolojik bir seyir söz konusu edilmektedir.