Çalışmada klasik trajedi kalıbının dışına çıkılarak trajik deneyim 2000 sonrası Türk Sinemasında kültür bağlamında, sosyal (sınıfsal), duygusal ve bilişsel ögeler üzerinden analiz edilecektir. Böylelikle çalışma trajedinin biçimsel olmayan yanına odaklanarak, bir deneyim olarak özneyi inşa eden bir olgu olarak ele alınacaktır. Sinemada kadın temsilinin “trajik” yönüne odaklanacak olan bu çalışma, kadınlığın trajik boyutunu, kadınların çeşitli deneyimlerini çözümleme yoluyla göstermeye çalışacaktır. Kavram cinsiyete dayalı bir özellik ya da cinsiyet rollerinden ziyade, bir oluş-deneyim faktörü olarak sosyal kültürel bir çerçevede incelenecektir.
Çalışmada klasik trajedi kalıbının dışına çıkılarak trajik deneyim 2000 sonrası Türk Sinemasında kültür bağlamında, sosyal (sınıfsal), duygusal ve bilişsel ögeler üzerinden analiz edilecektir. Böylelikle çalışma trajedinin biçimsel olmayan yanına odaklanarak, bir deneyim olarak özneyi inşa eden bir olgu olarak ele alınacaktır. Sinemada kadın temsilinin “trajik” yönüne odaklanacak olan bu çalışma, kadınlığın trajik boyutunu, kadınların çeşitli deneyimlerini çözümleme yoluyla göstermeye çalışacaktır. Kavram cinsiyete dayalı bir özellik ya da cinsiyet rollerinden ziyade, bir oluş-deneyim faktörü olarak sosyal kültürel bir çerçevede incelenecektir.