“...20. yüzyılın sonlarına doğru sanat pratikleri içinde yer alıp yeraltı edebiyatında gelişen akım, bizzaro’dur. Bizzaro’da kurgu, grotesk, korku, tuhaf, saçma, fantastik, kara mizah, komedi, aşırı uçlar arasında salınımlarla sürer. Sanatın farklı formlarındaki bizzaro kurgusunda, yaşam pratiğinde karşılaştığı tüm aşırılıkları sıradanlaştıran, hiç sorgulamadan kabul eden bireye yönelinir.
Ele aldığı konuları aşırı uçlarda işler. Korku estetiğini, dilde ya da durumda yaratılan komedi unsurlarıyla dengeler.
Kişi çözümlemelerine yer vermez, değişen durumlar üzerine odaklanır. Aksiyonun hızlı temposu eğlenceyi getirir. İrlandalı ünlü yazar Marina Carr, bizzaro kurgusuyla yazdığı bu oyununda, ölüm üzerinden yaşamın ‘neliğini’ tartışıyor. Kadın ve Korkuluk, bizzaro kurgusuyla Türkçede yayınlanmış ilk tiyatro örneğini oluşturmaktadır...”
“...20. yüzyılın sonlarına doğru sanat pratikleri içinde yer alıp yeraltı edebiyatında gelişen akım, bizzaro’dur. Bizzaro’da kurgu, grotesk, korku, tuhaf, saçma, fantastik, kara mizah, komedi, aşırı uçlar arasında salınımlarla sürer. Sanatın farklı formlarındaki bizzaro kurgusunda, yaşam pratiğinde karşılaştığı tüm aşırılıkları sıradanlaştıran, hiç sorgulamadan kabul eden bireye yönelinir.
Ele aldığı konuları aşırı uçlarda işler. Korku estetiğini, dilde ya da durumda yaratılan komedi unsurlarıyla dengeler.
Kişi çözümlemelerine yer vermez, değişen durumlar üzerine odaklanır. Aksiyonun hızlı temposu eğlenceyi getirir. İrlandalı ünlü yazar Marina Carr, bizzaro kurgusuyla yazdığı bu oyununda, ölüm üzerinden yaşamın ‘neliğini’ tartışıyor. Kadın ve Korkuluk, bizzaro kurgusuyla Türkçede yayınlanmış ilk tiyatro örneğini oluşturmaktadır...”