Kapalı İktisat metni, Selim İleri'nin ilk olarak 1980'de yayımlanan Bir Denizin Etekleri kitabının içindedir. Ardından 2007'de metin tek başına kitap olarak yayımlanır. Akademisyen Fatih Altuğ, bu metni “sözlük” olarak okuyor. Bunu o kdar ilham verici, o kadar yol açıcı yapıyor ki, okuyucuyu bizzat bu diyalogun öznesi yapıyor. Kapalı İktisat Açık Metin son yılların en cesur denemelerinden biri!
“Kapalı İktisat'ta biçim ve ideoloji üzerine düşünme girişimime, öncelikle metni kuşatan metinler ağını keşfetme arzum eşlik etti. Metin, bazen apaçık bir şekilde başka metinleri anıyordu ama anılan metin, her zaman sözü edilen niteliklere sahip olmayabiliyordu. Bazense tariflerle, ilişki kurulan metin ima ediliyor, hatta ondan uzun uzun alıntılar yapılıyordu. [...] Metinle birlikte yol aldıkça, başka metinlerle kurulan ilişkiler kadar metin dışı mecraların temsilini de önemseyen tavrın farkına vardım. Kitap kapakları, pullar, şarkılar ve ses kayıtlarıyla başlayan bu temsil, metnin son bölümünde illüstrasyonların temsili ve bu temsile atfedilen sırlılıkla zirve noktasına ulaştı. [...] Selim İleri'nin Kapalı İktisat'ı, kendini başka metinlere ve mecralara açan, bu metin ve mecraların özel bir halitası olarak vücut bulan, onlarla örülen bir metin olduğu kadar olay örgüsünün asal hareketleri de açılıp kapanmalara dayanıyor.”
-Fatih Altuğ
“Üst üste gelen, beni yıkan, sarsıp aklımı yitirmeme yol açan birtakım şeyler oldu: olaylar, yaşantılar, duygulanımlar, bölük pörçük, içyüzüne varılamamış izlenimler. Tümünü de her zamanki –dingin bir insanım– serinkanlılığımla yaşadım. Daha doğrusu öyle sanıyordum.”
Kapalı İktisat metni, Selim İleri'nin ilk olarak 1980'de yayımlanan Bir Denizin Etekleri kitabının içindedir. Ardından 2007'de metin tek başına kitap olarak yayımlanır. Akademisyen Fatih Altuğ, bu metni “sözlük” olarak okuyor. Bunu o kdar ilham verici, o kadar yol açıcı yapıyor ki, okuyucuyu bizzat bu diyalogun öznesi yapıyor. Kapalı İktisat Açık Metin son yılların en cesur denemelerinden biri!
“Kapalı İktisat'ta biçim ve ideoloji üzerine düşünme girişimime, öncelikle metni kuşatan metinler ağını keşfetme arzum eşlik etti. Metin, bazen apaçık bir şekilde başka metinleri anıyordu ama anılan metin, her zaman sözü edilen niteliklere sahip olmayabiliyordu. Bazense tariflerle, ilişki kurulan metin ima ediliyor, hatta ondan uzun uzun alıntılar yapılıyordu. [...] Metinle birlikte yol aldıkça, başka metinlerle kurulan ilişkiler kadar metin dışı mecraların temsilini de önemseyen tavrın farkına vardım. Kitap kapakları, pullar, şarkılar ve ses kayıtlarıyla başlayan bu temsil, metnin son bölümünde illüstrasyonların temsili ve bu temsile atfedilen sırlılıkla zirve noktasına ulaştı. [...] Selim İleri'nin Kapalı İktisat'ı, kendini başka metinlere ve mecralara açan, bu metin ve mecraların özel bir halitası olarak vücut bulan, onlarla örülen bir metin olduğu kadar olay örgüsünün asal hareketleri de açılıp kapanmalara dayanıyor.”
-Fatih Altuğ
“Üst üste gelen, beni yıkan, sarsıp aklımı yitirmeme yol açan birtakım şeyler oldu: olaylar, yaşantılar, duygulanımlar, bölük pörçük, içyüzüne varılamamış izlenimler. Tümünü de her zamanki –dingin bir insanım– serinkanlılığımla yaşadım. Daha doğrusu öyle sanıyordum.”