Kapanma Hızı, duvar resimleriyle tanınan ressam Ufuk Üsterman'ın yıllar önce Beyaz dergisinde yayımlanan sıradışı denemelerini biraraya getiriyor. Kitapta ayrıca, yazarın son dönemde yazdığı, nesne mekân ilişkisine odaklı yayımlanmamış metinleri de yer alıyor. Kitabın önsözünü yazan Ahmet Soysal, "marjı, kıyıyı daha işin başında yazının merkezine koyan" bu "denetimsiz" metinler için şöyle diyor:
"Nerden geliyor bu yazılar? Sanki hiçbir yerden. Ama işte karşımızdalar. Oysa merkezî bir eksiklik ile bizi karşı karşıya bırakıyorlar. Bir şey onları kemirmiş gibi, ya da öyle kemirilmiş olarak ortaya çıkmışlar gibi."
Dilin yazıyı aşan, uzak, derin ama hep yüzeyde kalan bir yanıyla yazıyor sanki Ufuk Üsterman. Bu yazıların haritasını çıkarmak, bu yazılar içinde yön bulmak kolay olmasa da, kaybetmek pekala mümkün. Onun için yüzeye çıkmak gerekiyor.
Kapanma Hızı, duvar resimleriyle tanınan ressam Ufuk Üsterman'ın yıllar önce Beyaz dergisinde yayımlanan sıradışı denemelerini biraraya getiriyor. Kitapta ayrıca, yazarın son dönemde yazdığı, nesne mekân ilişkisine odaklı yayımlanmamış metinleri de yer alıyor. Kitabın önsözünü yazan Ahmet Soysal, "marjı, kıyıyı daha işin başında yazının merkezine koyan" bu "denetimsiz" metinler için şöyle diyor:
"Nerden geliyor bu yazılar? Sanki hiçbir yerden. Ama işte karşımızdalar. Oysa merkezî bir eksiklik ile bizi karşı karşıya bırakıyorlar. Bir şey onları kemirmiş gibi, ya da öyle kemirilmiş olarak ortaya çıkmışlar gibi."
Dilin yazıyı aşan, uzak, derin ama hep yüzeyde kalan bir yanıyla yazıyor sanki Ufuk Üsterman. Bu yazıların haritasını çıkarmak, bu yazılar içinde yön bulmak kolay olmasa da, kaybetmek pekala mümkün. Onun için yüzeye çıkmak gerekiyor.