Kavramları doğru kavramak, hakkı hak bilip ona ittiba, bâtılı bâtıl bilip ondan ictinap etmek açısından elzem bir mükellefiyettir. Hele, hakla bâtılın arasının ayrılması yerine, alabildiğine birbirine bulandırıldığı, ölçülerin, ilkelerin bulanıklaştırıldığı, bâtıla hak elbisesi giydirilmek için resmi ve gayri resmi çabaların tam anlamıyla tavan yaptığı günümüzde...
İşte kavramları doğru anlamak, bize sonu dünyada zillet, âhirette ziyan olacak olan bu gibi sapmalardan koruyacak, istikamet krizlerinden salim kılacaktır.
"İlim" ve "Âlim" kavramlarını izah etmeye çalışırken yer verdiğimiz İbn Fâris'in "ilim" tarifinde de görüleceği üzere, Rabbimizin bize Kitab-ı Kerimiyle bildirdiği ilmin temel gayesi de zaten, hakla bâtılı ayırt etmek, birbirinden keskin hatlarla ayırmaktır.
İslam'ı anlama ve yaşama hususunda kavramların önemi, ilk nesilden bugüne ilim ehlinin farkında oldukları ve emek harcadıkları öncelikli bir konu olagelmiştir.
Kavramları doğru kavramak, hakkı hak bilip ona ittiba, bâtılı bâtıl bilip ondan ictinap etmek açısından elzem bir mükellefiyettir. Hele, hakla bâtılın arasının ayrılması yerine, alabildiğine birbirine bulandırıldığı, ölçülerin, ilkelerin bulanıklaştırıldığı, bâtıla hak elbisesi giydirilmek için resmi ve gayri resmi çabaların tam anlamıyla tavan yaptığı günümüzde...
İşte kavramları doğru anlamak, bize sonu dünyada zillet, âhirette ziyan olacak olan bu gibi sapmalardan koruyacak, istikamet krizlerinden salim kılacaktır.
"İlim" ve "Âlim" kavramlarını izah etmeye çalışırken yer verdiğimiz İbn Fâris'in "ilim" tarifinde de görüleceği üzere, Rabbimizin bize Kitab-ı Kerimiyle bildirdiği ilmin temel gayesi de zaten, hakla bâtılı ayırt etmek, birbirinden keskin hatlarla ayırmaktır.
İslam'ı anlama ve yaşama hususunda kavramların önemi, ilk nesilden bugüne ilim ehlinin farkında oldukları ve emek harcadıkları öncelikli bir konu olagelmiştir.