“Adem, şimdi aç gözlerini
Önce bir gör bakalım
Senin günahın nelere yol açmış
O yasaklı ağaca hiç dokunmamış olanların
O yılanla hiç iş birliği yapmamış olanların
Senin gördüğün günahı işlememiş olanların
Başına neler gelmiş
Nasıl bozulmalar ve şiddet olmuş, gör.”
Kaybedilen Cennet, her şeyden önce bilmek ve seçmek, yani özgür irade ile ilgilidir. Eser boyunca ana karakterlerin tümü, Şeytan, Beelzebub, Abdiel, Adem ve Havva, sürekli güçlü tutkuların etkisi altında kalarak zor seçimlerle karşılaşırlar.
Onların bu karşılaşmaları sırasında Milton'un okuru da kendisini, özgürlük, kahramanlık, çalışmak, zevk, dil, doğa ve aşk hakkında sahip olduğu en temel varsayımlarını sorgulamaya itilir.
“Adem, şimdi aç gözlerini
Önce bir gör bakalım
Senin günahın nelere yol açmış
O yasaklı ağaca hiç dokunmamış olanların
O yılanla hiç iş birliği yapmamış olanların
Senin gördüğün günahı işlememiş olanların
Başına neler gelmiş
Nasıl bozulmalar ve şiddet olmuş, gör.”
Kaybedilen Cennet, her şeyden önce bilmek ve seçmek, yani özgür irade ile ilgilidir. Eser boyunca ana karakterlerin tümü, Şeytan, Beelzebub, Abdiel, Adem ve Havva, sürekli güçlü tutkuların etkisi altında kalarak zor seçimlerle karşılaşırlar.
Onların bu karşılaşmaları sırasında Milton'un okuru da kendisini, özgürlük, kahramanlık, çalışmak, zevk, dil, doğa ve aşk hakkında sahip olduğu en temel varsayımlarını sorgulamaya itilir.