İstanbul’da bugüne dek gerçekleştirilmiş en kapsamlı Nil Yalter sergisi olan “Kayıt Dışı”ya eşlik eden yayın, serginin küratörlüğünü üstlenen Eda Berkmen’in sanatçının yaşamına ve yapıtına bütünlüklü bir bakış sunan yazısıyla açılıyor. Kültür antropoloğu Bernard Dupaigne, kitapta yer verilen yazısında Yalter’in “Geçici Meskenler” serisine konu olan işçilerin dünya gecekondularına yayılan yaşamlarını ele alırken bu kitap için kaleme aldıkları yazılarında Başak Ertür “Le Chevalier d’eon”u, Fatoş Üstek ise “Rahime, Türkiye'den Kürt Bir Kadın” işini inceliyorlar. Tarihçi Philippe Artières, bu kitap için yazdığı metinde Nil Yalter’in üretimindeki farklı dönemlere dair kapsamlı bir okuma yapıyor. Detay fotoğraflarının yoğun olarak kullanıldığı sergi kitabı, sanatçının eserlerine görsel anlamda da yakından bir bakış sunuyor.
İstanbul’da bugüne dek gerçekleştirilmiş en kapsamlı Nil Yalter sergisi olan “Kayıt Dışı”ya eşlik eden yayın, serginin küratörlüğünü üstlenen Eda Berkmen’in sanatçının yaşamına ve yapıtına bütünlüklü bir bakış sunan yazısıyla açılıyor. Kültür antropoloğu Bernard Dupaigne, kitapta yer verilen yazısında Yalter’in “Geçici Meskenler” serisine konu olan işçilerin dünya gecekondularına yayılan yaşamlarını ele alırken bu kitap için kaleme aldıkları yazılarında Başak Ertür “Le Chevalier d’eon”u, Fatoş Üstek ise “Rahime, Türkiye'den Kürt Bir Kadın” işini inceliyorlar. Tarihçi Philippe Artières, bu kitap için yazdığı metinde Nil Yalter’in üretimindeki farklı dönemlere dair kapsamlı bir okuma yapıyor. Detay fotoğraflarının yoğun olarak kullanıldığı sergi kitabı, sanatçının eserlerine görsel anlamda da yakından bir bakış sunuyor.