Şeyh Ebû Câbir el-Cezâirî kader-i kevni ve kader-i şer‘î olmak üzere kaderi iki sınıfa ayırmaktadır. Kader-i kevniyi mutlak kader ve kader-i şer‘îyi muallak kader olarak isimlendirmektedir. Ancak diğer âlimler kader-i mutlakı ve kader-i muallakı değişen kader ve değişmeyen kader olarak sınıflandırmışlar. Yani onlara göre kader bir şarta bağlı olmayıp değişmeyen mutlak kaderdir. Ve bir şarta bağlı olarak değişen kader muallak kaderdir. Şeyh Ebû Câbir el-Cezâirî kaderin insan iradesine bağlı olmasını muallak kader diye isimlendirirken insan iradesine bağlı olmayan kâinatın diğer kaderlerini mutlak kader olarak isimlendirmiştir. Diğer âlimler ise herhangi bir şarta bağlı olarak yazılan kaderi ister insan iradesi olsun ister olmasın kader-i muallak olarak isimlendirmişler.
Şeyh Ebû Câbir el-Cezâirî kader-i kevni ve kader-i şer‘î olmak üzere kaderi iki sınıfa ayırmaktadır. Kader-i kevniyi mutlak kader ve kader-i şer‘îyi muallak kader olarak isimlendirmektedir. Ancak diğer âlimler kader-i mutlakı ve kader-i muallakı değişen kader ve değişmeyen kader olarak sınıflandırmışlar. Yani onlara göre kader bir şarta bağlı olmayıp değişmeyen mutlak kaderdir. Ve bir şarta bağlı olarak değişen kader muallak kaderdir. Şeyh Ebû Câbir el-Cezâirî kaderin insan iradesine bağlı olmasını muallak kader diye isimlendirirken insan iradesine bağlı olmayan kâinatın diğer kaderlerini mutlak kader olarak isimlendirmiştir. Diğer âlimler ise herhangi bir şarta bağlı olarak yazılan kaderi ister insan iradesi olsun ister olmasın kader-i muallak olarak isimlendirmişler.