"Günümüz olaylarından sonuç olarak çıkarılabilir ki, cismaniyat ilerleyip ruhaniyat ise o derece gerilemiştir ki, değil İslam alimleri ve şeyhlerinden geçmiş olan Cüneyd, Şibli ve Gazali vesair Kaddesallahu Envarehüm, belki İsa Aleyhisselam'ın doğumundan önce gelmiş ve putperestler içinde ortaya çıkmış Parmenides, Kiyotiyos gibi safi bir insan, hala ilim ile övünüyor bulunan Avrupa'da zuhur etmemiştir." "Kiyotiyos, bilge Sokrat'ın öğrencisi ve Eflatun'un dostu bir bilge ismidir. Doğum tarihi, İsa Aleyhisselam'ın doğumundan yaklaşık dört yüz sene öncedir. Doğum yeri "Thebai"dir (Mora'da Tavia Şehri). Adı geçen bilge, Eflatun'un Fedon (Phaidon) adlı kitabının konuşmacalarından biridir. Pek çok eseri olduğu rivayet olunur ise de yazık, çok yazık ki Pinaks adlı kitabından başka eseri sonrakilerin eline geçmemiştir. Bu kitapta göz önüne bir resim levhası koyup, bütün insan ömründe olan oyunları isimleriyle, vasıflarıyla, halleriyle ve hakikatleriyle göstermiştir."
"Günümüz olaylarından sonuç olarak çıkarılabilir ki, cismaniyat ilerleyip ruhaniyat ise o derece gerilemiştir ki, değil İslam alimleri ve şeyhlerinden geçmiş olan Cüneyd, Şibli ve Gazali vesair Kaddesallahu Envarehüm, belki İsa Aleyhisselam'ın doğumundan önce gelmiş ve putperestler içinde ortaya çıkmış Parmenides, Kiyotiyos gibi safi bir insan, hala ilim ile övünüyor bulunan Avrupa'da zuhur etmemiştir." "Kiyotiyos, bilge Sokrat'ın öğrencisi ve Eflatun'un dostu bir bilge ismidir. Doğum tarihi, İsa Aleyhisselam'ın doğumundan yaklaşık dört yüz sene öncedir. Doğum yeri "Thebai"dir (Mora'da Tavia Şehri). Adı geçen bilge, Eflatun'un Fedon (Phaidon) adlı kitabının konuşmacalarından biridir. Pek çok eseri olduğu rivayet olunur ise de yazık, çok yazık ki Pinaks adlı kitabından başka eseri sonrakilerin eline geçmemiştir. Bu kitapta göz önüne bir resim levhası koyup, bütün insan ömründe olan oyunları isimleriyle, vasıflarıyla, halleriyle ve hakikatleriyle göstermiştir."