Tezimi, kitaplaştırmaya karar verdiğimde, yeniden okuyup inceledim. Konu ile ilgili başka ve yeni kaynaklar olup olmadığını araştırdım. Gördüm ki şâir ile ilgili yeni bir araştırma yapılmamış. Başka bir çok Cumhuriyet şâirimiz gibi unutulmaya terk edilmiş. Birkaç edebiyat antoloji çalışmasında bir iki cümle ve bir şiirle geçiştirilmiş.
Okul ders kitaplarında da hak ettiği yeri bulamamış. Halbuki; Cumhuriyet Dönemi’nin en sevilen şairlerindendi. Ayrıca “Gurbet” şiiri, Türk Müziğinin sevilen bir bestesi halinde dillerdeydi. Bestecisi ise Yıldırım Gürses idi. Uşşak makamında bestelemişti. Ara sıra hala TRT müzik programlarında ve radyolarında çalıyor. Dinlediğimde hem zevk hem de ince bir yürek burukluğu duyuyorum.Değerli hocalarım Prof. Dr. Niyazi Akın ve Doç. Dr. Orhan Okay Bey’e teşekkürü borç bilirim.
Bu tezin kitaplaşması, benim de hemşehrim olan şaire karşı, küçük bir vefa borcudur. Rahmet ve saygı ile anıyorum. Ruhu şad olsun.
Tezimi, kitaplaştırmaya karar verdiğimde, yeniden okuyup inceledim. Konu ile ilgili başka ve yeni kaynaklar olup olmadığını araştırdım. Gördüm ki şâir ile ilgili yeni bir araştırma yapılmamış. Başka bir çok Cumhuriyet şâirimiz gibi unutulmaya terk edilmiş. Birkaç edebiyat antoloji çalışmasında bir iki cümle ve bir şiirle geçiştirilmiş.
Okul ders kitaplarında da hak ettiği yeri bulamamış. Halbuki; Cumhuriyet Dönemi’nin en sevilen şairlerindendi. Ayrıca “Gurbet” şiiri, Türk Müziğinin sevilen bir bestesi halinde dillerdeydi. Bestecisi ise Yıldırım Gürses idi. Uşşak makamında bestelemişti. Ara sıra hala TRT müzik programlarında ve radyolarında çalıyor. Dinlediğimde hem zevk hem de ince bir yürek burukluğu duyuyorum.Değerli hocalarım Prof. Dr. Niyazi Akın ve Doç. Dr. Orhan Okay Bey’e teşekkürü borç bilirim.
Bu tezin kitaplaşması, benim de hemşehrim olan şaire karşı, küçük bir vefa borcudur. Rahmet ve saygı ile anıyorum. Ruhu şad olsun.