“Haliç kıyısında gece, Galata Köprüsü’nde başlar, ışıklı, sazlı, cümbüşlü, bayram sevinciyle. Sonra motorsuz, küreksiz bir sandal gibi sürüklenir, yüzü Balat’ın kagir evlerinde, kıyısında aylakların ateş yaktığı Hasköy’e yanaşır. O çirkin Fil Köprüsü’ne vardığındaysa, yıldızları ağarmış, gürbüz neşesi yerini miskinliğe bırakmış, sazlı sözlü eğlenceler çok geride kalmıştır. Ah ihtiyar Haliç, yorgun Haliç, geceyi de kendine benzetirsin!”
Öykülerin önemli iki kategorisi de sağlam. Birincisi dili. Yazar türkçeyi güzel kullanmış. İkincisi kurgusu. Öykülerin omurgası sağlam kurulmuş. Bu kurguyla yaşamı yansıtmış.
Sayıl Cengiz Gündoğdu
“Haliç kıyısında gece, Galata Köprüsü’nde başlar, ışıklı, sazlı, cümbüşlü, bayram sevinciyle. Sonra motorsuz, küreksiz bir sandal gibi sürüklenir, yüzü Balat’ın kagir evlerinde, kıyısında aylakların ateş yaktığı Hasköy’e yanaşır. O çirkin Fil Köprüsü’ne vardığındaysa, yıldızları ağarmış, gürbüz neşesi yerini miskinliğe bırakmış, sazlı sözlü eğlenceler çok geride kalmıştır. Ah ihtiyar Haliç, yorgun Haliç, geceyi de kendine benzetirsin!”
Öykülerin önemli iki kategorisi de sağlam. Birincisi dili. Yazar türkçeyi güzel kullanmış. İkincisi kurgusu. Öykülerin omurgası sağlam kurulmuş. Bu kurguyla yaşamı yansıtmış.
Sayıl Cengiz Gündoğdu