Gerek geleneksel halk masalları gerekse Batı'nın peri masalları Çocuk Edebiyatı ve Çocuk Tiyatrosu için sorunsal (problematik) olmaya devam ediyor. Bunun temelinde, uygarlığın sürekli gelişmesi, geleneksel masalların ise içinden doğdukları feodal toplumun (ya da o toplumdan etkilenen yazarın) değerlerini koruyor olmalarıdır. Aradaki çelişki giderilmedikçe sorun ortadan kalkmayacaktır. Masalları günümüz çocuk okuru ve çocuk seyircisi için değerlendirmeye, bu çelişkiyi gidermeye çalışmakla başlanmalıdır.
Geleneksel masalların büyük bir bölümü, insan hakları, eşitlik, demokrasi, özgürlük, hukukun üstünlüğü, nesnel ahlâk gibi değerlerden doğal olarak uzaktır. Çünkü bu değerlerin bir kısmı, uygarlık gelişimi içinde, hayli yenidir.
Kısacası, olumlu yanlarıyla masallar vazgeçilmez edebi kaynaklar olmakla birlikte içerdikleri sakıncalarla kaçınılması gereken "tehlikeli" metinlerdir. Bu çelişkiyi gidermenin iki yolu karşımıza çıkmaktadır: Ya geleneksel masallardan hareketle ve çağdaş değerleri de içeren yeni masallar yazmak ya da geleneksel masalları çağdaş değerleri göz önüne alarak yeniden oluşturmak. Çağdaş Çocuk Tiyatrosunda, geleneksel masalları dramatize ederek, sahneye olduğu gibi taşımak artık uygar dünyada pek rastlanan bir durum değildir."
-Hasan Erkek-
Gerek geleneksel halk masalları gerekse Batı'nın peri masalları Çocuk Edebiyatı ve Çocuk Tiyatrosu için sorunsal (problematik) olmaya devam ediyor. Bunun temelinde, uygarlığın sürekli gelişmesi, geleneksel masalların ise içinden doğdukları feodal toplumun (ya da o toplumdan etkilenen yazarın) değerlerini koruyor olmalarıdır. Aradaki çelişki giderilmedikçe sorun ortadan kalkmayacaktır. Masalları günümüz çocuk okuru ve çocuk seyircisi için değerlendirmeye, bu çelişkiyi gidermeye çalışmakla başlanmalıdır.
Geleneksel masalların büyük bir bölümü, insan hakları, eşitlik, demokrasi, özgürlük, hukukun üstünlüğü, nesnel ahlâk gibi değerlerden doğal olarak uzaktır. Çünkü bu değerlerin bir kısmı, uygarlık gelişimi içinde, hayli yenidir.
Kısacası, olumlu yanlarıyla masallar vazgeçilmez edebi kaynaklar olmakla birlikte içerdikleri sakıncalarla kaçınılması gereken "tehlikeli" metinlerdir. Bu çelişkiyi gidermenin iki yolu karşımıza çıkmaktadır: Ya geleneksel masallardan hareketle ve çağdaş değerleri de içeren yeni masallar yazmak ya da geleneksel masalları çağdaş değerleri göz önüne alarak yeniden oluşturmak. Çağdaş Çocuk Tiyatrosunda, geleneksel masalları dramatize ederek, sahneye olduğu gibi taşımak artık uygar dünyada pek rastlanan bir durum değildir."
-Hasan Erkek-