Mario Rota; sabahları düzenli olarak koşuya çıkmayı seven ve dilbilim alanında çalışan bir akademisyendir. Bir sabah koşu sırasında bileği burkulur. Bu küçük ve önemsiz gibi görünen olaydan sonra tüm hayatı ellerinden kayıp gitmeye başlar. Topallayarak evine döndüğünde karşı daireye taşınan yeni kiracı ile karşılaşır. Bu yabancı çok geçmeden, önce işini sonra evini son olarak da kız arkadaşını elinden alacaktır.
Kiracı, günümüzde İspanyol edebiyatının en önemli yazarlarından biri olarak kabul edilen Javier Cercas'ın erken dönem eserlerinden biri. Gerçek ile hayal arasındaki sınırın gitgide ve ustalıkla bulandırıldığı bu eşsiz hikaye, tekinsiz atmosferi ve kara mizahıyla okuru bir girdap gibi içine çekerek, has edebiyatın en çarpıcı örneklerini verecek olan bir yazarı müjdeliyor.
"Javier Cercas Çağdaş İspanyol edebiyatının en parlak yazarlarından... Öykülerinde ilk bakışta göze çarpan mizah anlayışı daha sonra yerini derin bir gerilim hissine bırakıyor. Romanlarında hakikat her zaman kurgudan daha az ikna edici, hayallerse hiçbir zaman gerçeklerden daha tuhaf değil."
Mario Rota; sabahları düzenli olarak koşuya çıkmayı seven ve dilbilim alanında çalışan bir akademisyendir. Bir sabah koşu sırasında bileği burkulur. Bu küçük ve önemsiz gibi görünen olaydan sonra tüm hayatı ellerinden kayıp gitmeye başlar. Topallayarak evine döndüğünde karşı daireye taşınan yeni kiracı ile karşılaşır. Bu yabancı çok geçmeden, önce işini sonra evini son olarak da kız arkadaşını elinden alacaktır.
Kiracı, günümüzde İspanyol edebiyatının en önemli yazarlarından biri olarak kabul edilen Javier Cercas'ın erken dönem eserlerinden biri. Gerçek ile hayal arasındaki sınırın gitgide ve ustalıkla bulandırıldığı bu eşsiz hikaye, tekinsiz atmosferi ve kara mizahıyla okuru bir girdap gibi içine çekerek, has edebiyatın en çarpıcı örneklerini verecek olan bir yazarı müjdeliyor.
"Javier Cercas Çağdaş İspanyol edebiyatının en parlak yazarlarından... Öykülerinde ilk bakışta göze çarpan mizah anlayışı daha sonra yerini derin bir gerilim hissine bırakıyor. Romanlarında hakikat her zaman kurgudan daha az ikna edici, hayallerse hiçbir zaman gerçeklerden daha tuhaf değil."