Emine Ceylan kasaba ile kenti ayıran-birleştiren o çatışmalı çizgi üzerinde kuruyor öykülerini. Böylece bireyi, yani kahramanlarını 360 derecelik bir bakış açısıyla gözlemleyebiliyor. Sabit kalanla hareket eden hep karşıtlaşıp duruyor Ceylan'ın öykülerinde, aralarından akıp giden de tereddüt ya da pişmanlık değil, hep o iki uçluluk duygusu, ikiye bölünmüşlük suskunluğu.
Kardeşi Nuri Bilge Ceylan'ın ilk uzun metrajlı filmi Kasaba'nın öyküsünü de bulacak okurlar bu derlemede; 'Mısır Tarlası'na ulaşmadan önce koca bir tabiatı gönüllerince geçen iki kardeşin mevsimlere yayılan serüveni sinema perdesinde ete kemiğe bürünmeden önce Emine Ceylan'ın yalın sözcükleriyle hayat bulmuştu.
Sonrasını biliyoruz, her gece yeniden yakılan bir ateşin başında toplandık hepimiz
Emine Ceylan kasaba ile kenti ayıran-birleştiren o çatışmalı çizgi üzerinde kuruyor öykülerini. Böylece bireyi, yani kahramanlarını 360 derecelik bir bakış açısıyla gözlemleyebiliyor. Sabit kalanla hareket eden hep karşıtlaşıp duruyor Ceylan'ın öykülerinde, aralarından akıp giden de tereddüt ya da pişmanlık değil, hep o iki uçluluk duygusu, ikiye bölünmüşlük suskunluğu.
Kardeşi Nuri Bilge Ceylan'ın ilk uzun metrajlı filmi Kasaba'nın öyküsünü de bulacak okurlar bu derlemede; 'Mısır Tarlası'na ulaşmadan önce koca bir tabiatı gönüllerince geçen iki kardeşin mevsimlere yayılan serüveni sinema perdesinde ete kemiğe bürünmeden önce Emine Ceylan'ın yalın sözcükleriyle hayat bulmuştu.
Sonrasını biliyoruz, her gece yeniden yakılan bir ateşin başında toplandık hepimiz