Bir muz plantasyonundaki evde, bir anlatıcı, A… olarak anılan bir kadın ve Franck adında bir erkek. Anlatıcı, yalnızca gördüğünü aktaran kamera gibi, okurun anlatıyı “gözlemlemesine” aracılık ediyor. Gözlemci-okurun “görebileceği” ise roman sanatında bir devrim: Doğrusal akış, duygu durumlarının tahlili, diyaloglar, iç monologlar yok. Bunun yerine, saplantılı derecede ayrıntılı olarak betimlenen mekânda ve nesneler arasında, konumu belirsiz karakterlerle türlü ihtimallere açılan, müphem bir metin olarak Kıskançlık var. “Yeni romanın papası” Alain Robbe-Grillet’nin bu romanı, 20. yüzyılın ikinci yarısında, halihazırdaki anlatı kalıplarına meydan okuyan tarzın kurucu yapıtlarındandır.
“Robbe-Grillet’nin önemi, geleneksel yazılı sanatın son kalesine saldırmış olmasıdır: yazınsal alanın düzenlenişi.”
ROLAND BARTHES
“Robbe-Grillet’nin teorileri, sürrealizmden bu yana en iddialı estetik programı oluşturuyor.”
JOHN UPDIKE
Bir muz plantasyonundaki evde, bir anlatıcı, A… olarak anılan bir kadın ve Franck adında bir erkek. Anlatıcı, yalnızca gördüğünü aktaran kamera gibi, okurun anlatıyı “gözlemlemesine” aracılık ediyor. Gözlemci-okurun “görebileceği” ise roman sanatında bir devrim: Doğrusal akış, duygu durumlarının tahlili, diyaloglar, iç monologlar yok. Bunun yerine, saplantılı derecede ayrıntılı olarak betimlenen mekânda ve nesneler arasında, konumu belirsiz karakterlerle türlü ihtimallere açılan, müphem bir metin olarak Kıskançlık var. “Yeni romanın papası” Alain Robbe-Grillet’nin bu romanı, 20. yüzyılın ikinci yarısında, halihazırdaki anlatı kalıplarına meydan okuyan tarzın kurucu yapıtlarındandır.
“Robbe-Grillet’nin önemi, geleneksel yazılı sanatın son kalesine saldırmış olmasıdır: yazınsal alanın düzenlenişi.”
ROLAND BARTHES
“Robbe-Grillet’nin teorileri, sürrealizmden bu yana en iddialı estetik programı oluşturuyor.”
JOHN UPDIKE