“El yazma veya mahtût”; elle yazılarak ortaya konan her çeşit kitap, risâle, güzel yazı albümü, mektup, levha ve belgelerin ortak adıdır. Kitabımız Konya Bölge Yazma Eserler Kütüphanesi’nde bulunan el yazması “Âyet Konulu Tefsir Risâleleri” üzerine tespit, tasnif ve içerik üzerine kaleme alınmıştır. İlgili eserlerin tespiti ve tasnifi ile başlayan çalışmamızda, 40 adet Besmele konulu,73 adet Âyet konulu olmak üzere toplam 113 eser incelenmiştir. Kitabımız iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde “Besmele”, ikinci bölümde “Âyet Konulu Tefsir Risâleleri”, “Müellifi Malum” ve “Müellifi Meçhul” olmak üzere tasnif edilerek incelenmiştir. Her bölümde İlk olarak, “Tarihsel Arka Plan” başlığı altında müellifin hayatı, eserleri ve risâlelerin yazıldığı dönemin tespit edilmesi; ardından “Nitelik” başlığı altında, İsam-Tahkik kriterlerine uygun olarak kodikoloji çalışması; Son olarak da “İçerik” başlığı altında; telif edilen eserin konusu, yöntemi ve kaynakları tespit edilmiştir. Kitabın sonunda yer alan Ekler bölmunde de çalışmamızda yer alan eserlerin muhtelif görselleri ile çalışmamıza panoramik bir bakış sağlayacak olan özet mahiyetinde tablo ve grafikler paylaşılmıştır.
“El yazma veya mahtût”; elle yazılarak ortaya konan her çeşit kitap, risâle, güzel yazı albümü, mektup, levha ve belgelerin ortak adıdır. Kitabımız Konya Bölge Yazma Eserler Kütüphanesi’nde bulunan el yazması “Âyet Konulu Tefsir Risâleleri” üzerine tespit, tasnif ve içerik üzerine kaleme alınmıştır. İlgili eserlerin tespiti ve tasnifi ile başlayan çalışmamızda, 40 adet Besmele konulu,73 adet Âyet konulu olmak üzere toplam 113 eser incelenmiştir. Kitabımız iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde “Besmele”, ikinci bölümde “Âyet Konulu Tefsir Risâleleri”, “Müellifi Malum” ve “Müellifi Meçhul” olmak üzere tasnif edilerek incelenmiştir. Her bölümde İlk olarak, “Tarihsel Arka Plan” başlığı altında müellifin hayatı, eserleri ve risâlelerin yazıldığı dönemin tespit edilmesi; ardından “Nitelik” başlığı altında, İsam-Tahkik kriterlerine uygun olarak kodikoloji çalışması; Son olarak da “İçerik” başlığı altında; telif edilen eserin konusu, yöntemi ve kaynakları tespit edilmiştir. Kitabın sonunda yer alan Ekler bölmunde de çalışmamızda yer alan eserlerin muhtelif görselleri ile çalışmamıza panoramik bir bakış sağlayacak olan özet mahiyetinde tablo ve grafikler paylaşılmıştır.