Genel Anadolu Halk Müziği repertuarı içerisinde önemli yeri haiz olan Konya Halk Müziği bugün itibarı ile hakettiği yerde değildir. Gerek repertuar zenginliği, gerekse tavrı, üslûbu ile mahallî icraların dışına taşamamıştır. Özellikle 1940 yılında Ankara Devle Konservatuarınca yapılan derleme çalışmalarında 500’ün üzerinde tespit edilen ezgiler notaya aktarılamamış, bir çoğu arşivlerde plak ve bant malzemesi olarak kırılmış, çürümüş, atıl hale getirilmiştir. Diğer yandan ne TRT kurumunda, ne de Kültür ve Turizm Bakanlığı Topluluklarında Konya’yı layıkıyla temsil eden ses vokal, saz sanatçıları yer almamıştır. Konyalı olmadığı halde Kemal Koldaş ve bir iki istisna hariç, okuyanlar ise, mekanik şekilde okumuş ve çalışmışlardır. Dolayısı ile özellik arz eden mahalli coşku, ruh yansıtılamamıştır. Elinizdeki kitapta Konya Halk Müziğine dair geniş bilgi ve daha geniş repertuar bulunmaktadır. Konuya samimi ve idealist yaklaşanlar bu dökümanlardan hareketle daha güzel işler yapabilirler.
Genel Anadolu Halk Müziği repertuarı içerisinde önemli yeri haiz olan Konya Halk Müziği bugün itibarı ile hakettiği yerde değildir. Gerek repertuar zenginliği, gerekse tavrı, üslûbu ile mahallî icraların dışına taşamamıştır. Özellikle 1940 yılında Ankara Devle Konservatuarınca yapılan derleme çalışmalarında 500’ün üzerinde tespit edilen ezgiler notaya aktarılamamış, bir çoğu arşivlerde plak ve bant malzemesi olarak kırılmış, çürümüş, atıl hale getirilmiştir. Diğer yandan ne TRT kurumunda, ne de Kültür ve Turizm Bakanlığı Topluluklarında Konya’yı layıkıyla temsil eden ses vokal, saz sanatçıları yer almamıştır. Konyalı olmadığı halde Kemal Koldaş ve bir iki istisna hariç, okuyanlar ise, mekanik şekilde okumuş ve çalışmışlardır. Dolayısı ile özellik arz eden mahalli coşku, ruh yansıtılamamıştır. Elinizdeki kitapta Konya Halk Müziğine dair geniş bilgi ve daha geniş repertuar bulunmaktadır. Konuya samimi ve idealist yaklaşanlar bu dökümanlardan hareketle daha güzel işler yapabilirler.