“Arazi kavgaları çıkardı ama mühim olan bir şey yoktu. YalnızTürkler, Kürtleri bir şeye saymıyorlar. Kürtlerin lafı geçince ‘sözümyabana Kürtler' denirdi, bir topluma gidince Kürtler çok olunca‘Bunları hep niye getirdiniz, Kürdü köpeği toplayıp getirmişsiniz,'denirdi.” Kulu'nun yaşlılarından birinin anlatımı Kürtleri “Doğulu”diye tanımlamak, onları Doğu ve Güneydoğu'da konumlandırmak,zihinlerde adeta otomatikleşmiş bir varsayım.
Başta İstanbul, büyükşehirlerdeki varlıkları da hep hatırlatılıyor.
Hayret dolu “Konya'daKürt mü var?” sorusu, Orta Anadolu taşrasındaki Kürt nüfusuna dairbilgisizliğin günlük dildeki ifadesi. Oysa Ankara, Konya, Kırşehir,Çankırı, Aksaray, Yozgat, Çorum, Amasya, Niğde ve Tokat'ın kimiilçelerinde, kimisi 15. yüzyıla kadar uzanan zamanlardan beriyerleşikleşmiş Kürt toplulukları yaşıyor. Hacı Çevik “Konya'da Kürtmü Var?”da kademe kademe göçlerle oluşan Orta Anadolu Kürttopluluklarının toplumsal şekillenme sürecini ele aldıktan sonra,başka bir göç dalgasına eğiliyor:
Avrupa'ya göç ve bunun siyasaletkilerine bakıyor. Cihanbeyli ve Kulu havalisinden Almanya veİsveç'e göç eden Kürt toplulukları, memleketlerinde Kürt kimliğietrafındaki siyasallaşmayı nasıl etkilediler? Bu kimlik mücadelesietrafında kurulan siyasi partilerin etkisi neydi?
Ve Kürt kimliğinisahiplenmeye dönük seferberlik, toplumsal ve siyasal hayatı, farklıtopluluklar arası ilişkileri nasıl etkiledi?Gözden uzak bir “yurt gerçeği” hakkında, incelikli bir analiz...
“Arazi kavgaları çıkardı ama mühim olan bir şey yoktu. YalnızTürkler, Kürtleri bir şeye saymıyorlar. Kürtlerin lafı geçince ‘sözümyabana Kürtler' denirdi, bir topluma gidince Kürtler çok olunca‘Bunları hep niye getirdiniz, Kürdü köpeği toplayıp getirmişsiniz,'denirdi.” Kulu'nun yaşlılarından birinin anlatımı Kürtleri “Doğulu”diye tanımlamak, onları Doğu ve Güneydoğu'da konumlandırmak,zihinlerde adeta otomatikleşmiş bir varsayım.
Başta İstanbul, büyükşehirlerdeki varlıkları da hep hatırlatılıyor.
Hayret dolu “Konya'daKürt mü var?” sorusu, Orta Anadolu taşrasındaki Kürt nüfusuna dairbilgisizliğin günlük dildeki ifadesi. Oysa Ankara, Konya, Kırşehir,Çankırı, Aksaray, Yozgat, Çorum, Amasya, Niğde ve Tokat'ın kimiilçelerinde, kimisi 15. yüzyıla kadar uzanan zamanlardan beriyerleşikleşmiş Kürt toplulukları yaşıyor. Hacı Çevik “Konya'da Kürtmü Var?”da kademe kademe göçlerle oluşan Orta Anadolu Kürttopluluklarının toplumsal şekillenme sürecini ele aldıktan sonra,başka bir göç dalgasına eğiliyor:
Avrupa'ya göç ve bunun siyasaletkilerine bakıyor. Cihanbeyli ve Kulu havalisinden Almanya veİsveç'e göç eden Kürt toplulukları, memleketlerinde Kürt kimliğietrafındaki siyasallaşmayı nasıl etkilediler? Bu kimlik mücadelesietrafında kurulan siyasi partilerin etkisi neydi?
Ve Kürt kimliğinisahiplenmeye dönük seferberlik, toplumsal ve siyasal hayatı, farklıtopluluklar arası ilişkileri nasıl etkiledi?Gözden uzak bir “yurt gerçeği” hakkında, incelikli bir analiz...