Araştırmamızın konusunu oluşturan Âsım b. Behdele Kûfe’li râviler arasında yer almıştır. İbn Mes’ûd (r.a)’un kıraatini aldığı Zir b. Hubeyş (ö. 82/701), Muhadram hadisçi olan Ebû Vâil (ö. 82/701) ve Kûfe’de ikâmet eden tâbiîn neslinin âlimlerinden hadis rivayetinde bulunmuştur. Rivayetleri genel olarak merfû karakterli olup hadis kaynaklarında geçmektedir.
Elinizdeki bu eserde Asım b. Behdele’nin yaşadığı çevre, aile hayatı, eğitim süreci, yapmış olduğu faaliyetler, önemli hocaları ve öğrencileri üzerinde durulmuştur. Devamında Âsım b. Behdele’nin Kütüb-i Tis’a (Câmi’ Sünen-Müsned)’da yer alan rivayetlerinin tahrîci ve tenkîdi yer almaktadır. Ayrıca dipnotlarda hadisler hakkında kısa bilgiler verilmiş, aslî kaynaklardaki yerleri belirtilerek mükerrer hadisler tekrar edilmeden değerlendirilmiştir. Âsım b. Behdele’nin Merfû rivayetlerin tahrîcinin yanında, rivayet edilen hadislerin tercümesi yapılmış ve gerekli yerlerde isnadlar değerlendirilmiştir. Cerh ve ta’dîl âlimlerinin görüşlerine sıkça başvurularak râviler hakkında hadis metodojisi dairesi içerisinde sonuca ulaşılmıştır.
Araştırmamızın konusunu oluşturan Âsım b. Behdele Kûfe’li râviler arasında yer almıştır. İbn Mes’ûd (r.a)’un kıraatini aldığı Zir b. Hubeyş (ö. 82/701), Muhadram hadisçi olan Ebû Vâil (ö. 82/701) ve Kûfe’de ikâmet eden tâbiîn neslinin âlimlerinden hadis rivayetinde bulunmuştur. Rivayetleri genel olarak merfû karakterli olup hadis kaynaklarında geçmektedir.
Elinizdeki bu eserde Asım b. Behdele’nin yaşadığı çevre, aile hayatı, eğitim süreci, yapmış olduğu faaliyetler, önemli hocaları ve öğrencileri üzerinde durulmuştur. Devamında Âsım b. Behdele’nin Kütüb-i Tis’a (Câmi’ Sünen-Müsned)’da yer alan rivayetlerinin tahrîci ve tenkîdi yer almaktadır. Ayrıca dipnotlarda hadisler hakkında kısa bilgiler verilmiş, aslî kaynaklardaki yerleri belirtilerek mükerrer hadisler tekrar edilmeden değerlendirilmiştir. Âsım b. Behdele’nin Merfû rivayetlerin tahrîcinin yanında, rivayet edilen hadislerin tercümesi yapılmış ve gerekli yerlerde isnadlar değerlendirilmiştir. Cerh ve ta’dîl âlimlerinin görüşlerine sıkça başvurularak râviler hakkında hadis metodojisi dairesi içerisinde sonuca ulaşılmıştır.