"Kültür" kavramı günümüz eleştirel toplumsal düşünce alanında ve "kültürel çalışmalar" pratiği içinde ayrıcalıklı bir konuma sahiptir. Bu ayrıcalık, toplumsal analizin pek çok bölgesinde toplumsal yapıyı katmanlara ayıran "sınıf", "toplumsal cinsiyet", "etnisite" gibi kavramların tersine verili bir toplumsal grubu bir bütünlük olarak kavramamızı sağlayagelmiştir. Kültürel Farkın Yapısökümü, felsefe, sosyoloji, antropoloji, arkeoloji, humanist yazın, kutsal kitapların söylemleri gibi alanlardan beslenen metinleri yapısökümcü bir mantıkla değerlendirerek "kültür" kavramının ayrıcalıklı statüsünün altını oyan bir yaklaşım sergiliyor. Kitab-ı Mukaddes'ten insan-hayvan farkını ve "dostluğunu" irdeleyen metinlere, oradan yapısal antropolojiye, psikanalize, yazılı-sözlü kültür farkına dair temel metinlere kadar geniş yelpazede yer alan söylemler süzgeçten geçirilerek tek bir merkezi iddia şekillendiriyor; kültür böler.
"Kültür" kavramı günümüz eleştirel toplumsal düşünce alanında ve "kültürel çalışmalar" pratiği içinde ayrıcalıklı bir konuma sahiptir. Bu ayrıcalık, toplumsal analizin pek çok bölgesinde toplumsal yapıyı katmanlara ayıran "sınıf", "toplumsal cinsiyet", "etnisite" gibi kavramların tersine verili bir toplumsal grubu bir bütünlük olarak kavramamızı sağlayagelmiştir. Kültürel Farkın Yapısökümü, felsefe, sosyoloji, antropoloji, arkeoloji, humanist yazın, kutsal kitapların söylemleri gibi alanlardan beslenen metinleri yapısökümcü bir mantıkla değerlendirerek "kültür" kavramının ayrıcalıklı statüsünün altını oyan bir yaklaşım sergiliyor. Kitab-ı Mukaddes'ten insan-hayvan farkını ve "dostluğunu" irdeleyen metinlere, oradan yapısal antropolojiye, psikanalize, yazılı-sözlü kültür farkına dair temel metinlere kadar geniş yelpazede yer alan söylemler süzgeçten geçirilerek tek bir merkezi iddia şekillendiriyor; kültür böler.