Tasvir, Kur’an uslubunun en değerli aracıdır. Kuran, hissi hadiseleri ve gözle görülen sahneleri hayalde canlandırılan bir tablo halinde ifade ettiği gibi; zihni ma‘nayı, ruhi halleri, insan tiplerini ve beşer tabiatını da hayalde canlandırılan bir tablo halinde ifade eder. Sonra resmettiği bu tabloyu daha da ileri götürerek ona canlı bir hayat veya yeni bir hareket bahşeder. Bu durumda zihni ma‘na, bir şekil ve hareket; ruhi hal, bir resim veya tablo; insan tipleri somut ve canlı; beşer tabiatı ise mücessem ve görülür bir hale gelir. Hadiseleri, sahneleri, kıssaları ve manzaraları da, içinde hayat ve hareket bulunan somut bir varlık durumuna sokar. Bunlara bir de karşılıklı konuşma eklenince, hayal etmek için gerekli bütün unsurlar tamamlanmış olur.
Tasvir, Kur’an uslubunun en değerli aracıdır. Kuran, hissi hadiseleri ve gözle görülen sahneleri hayalde canlandırılan bir tablo halinde ifade ettiği gibi; zihni ma‘nayı, ruhi halleri, insan tiplerini ve beşer tabiatını da hayalde canlandırılan bir tablo halinde ifade eder. Sonra resmettiği bu tabloyu daha da ileri götürerek ona canlı bir hayat veya yeni bir hareket bahşeder. Bu durumda zihni ma‘na, bir şekil ve hareket; ruhi hal, bir resim veya tablo; insan tipleri somut ve canlı; beşer tabiatı ise mücessem ve görülür bir hale gelir. Hadiseleri, sahneleri, kıssaları ve manzaraları da, içinde hayat ve hareket bulunan somut bir varlık durumuna sokar. Bunlara bir de karşılıklı konuşma eklenince, hayal etmek için gerekli bütün unsurlar tamamlanmış olur.