Bugün dünyada en çok okunan kitabın Kur’an-ı Kerim olduğu bilinmektedir. Ama üzülerek ifade edelim ki, anlaşılmadan okuma konusu büyük bir problem olarak karşımızda durmaktadır. Bu da çok önemli bir sorundur. Onun için sorulması gereken soru şudur: “Kur’an bugün nasıl anlaşılmalı ve okunmalıdır?” Kur’an’ın tanımında; “Okunmasıyla ibadet edilen” ifadesinin yer alması, onun zaman içinde anlaşılmadan okunmasına hız kazandırdığı düşünülebilir. Ama artık bugün çocuklar bile haklı olarak anlamadan okumanın ne yararının olabileceğini ciddi anlamda sorgulamaktadırlar. Bu, işin bir yönüdür. Diğer yönden Kur’an-ı Kerim bundan asırlarca önce inmiş bir kitaptır. Acaba bu kitabı biz bugün nasıl okumalı ve anlamalıyız. İşte asıl sorun da burada başlamaktadır. Bu Kitabı, tarihi bir metin olarak mı kabul etmeliyiz, yoksa -Kur’an elbette tarihin belli bir döneminde inmiştir- bu Kitap bugün bana ne söylemektedir düşüncesiyle mi okumak gerekmektedir. Elbette son şekliyle okumak ve anlaşılmadan okunması yerine her insanın da anlayarak okumasını sağlamak birinci hedef olmalıdır. Bunun için de çeşitli metotlar geliştirmek gerekmektedir.
Bugün dünyada en çok okunan kitabın Kur’an-ı Kerim olduğu bilinmektedir. Ama üzülerek ifade edelim ki, anlaşılmadan okuma konusu büyük bir problem olarak karşımızda durmaktadır. Bu da çok önemli bir sorundur. Onun için sorulması gereken soru şudur: “Kur’an bugün nasıl anlaşılmalı ve okunmalıdır?” Kur’an’ın tanımında; “Okunmasıyla ibadet edilen” ifadesinin yer alması, onun zaman içinde anlaşılmadan okunmasına hız kazandırdığı düşünülebilir. Ama artık bugün çocuklar bile haklı olarak anlamadan okumanın ne yararının olabileceğini ciddi anlamda sorgulamaktadırlar. Bu, işin bir yönüdür. Diğer yönden Kur’an-ı Kerim bundan asırlarca önce inmiş bir kitaptır. Acaba bu kitabı biz bugün nasıl okumalı ve anlamalıyız. İşte asıl sorun da burada başlamaktadır. Bu Kitabı, tarihi bir metin olarak mı kabul etmeliyiz, yoksa -Kur’an elbette tarihin belli bir döneminde inmiştir- bu Kitap bugün bana ne söylemektedir düşüncesiyle mi okumak gerekmektedir. Elbette son şekliyle okumak ve anlaşılmadan okunması yerine her insanın da anlayarak okumasını sağlamak birinci hedef olmalıdır. Bunun için de çeşitli metotlar geliştirmek gerekmektedir.