Bu çalışma, ulumu’l-Kur’an perspektifinden Kur’an’ı tanıtmayı amaçlamaktadır. Kur’an’ı anlamanın onu tanımaktan kısmen farklı olduğunu düşünüyoruz. Kur’an’ı tanımak, daha çok onunla ilgili bilgilere sahip olmayı çağrıştırmaktadır. Bu bilgileri kabaca tarih, dil ve yorum şeklinde başlıklandırmak mümkündür. Tarih başlığı, Kur’an’ın ilk vahiyden kitap halini alıncaya kadar tabi tutulduğu işlemleri ele alır: Ezberlenmesi, yazılması, toplatılması, çoğaltılması gibi…
Dil başlığı Kur’an’ın, mesajını iletmede ve kendini ifade etmede kullandığı dilsel imkânları ve unsurları konu edinir: Hakikat-mecaz, muhkem-müteşabih gibi… Yorum başlığı ise Kur’an’ı yorumlamak için bilinmesi gereken ilimleri ve tarihten günümüze bu amaçla oluşan yorum yöntemlerini konu edinir: Nesh, sebeb-i nüzûl, rivayet, dirayet gibi… Bu tür bilgilerin Kur’an’ı anlamaktan ziyade onu tanımaya yönelik olduğunu düşünüyoruz.
Bu çalışma, ulumu’l-Kur’an perspektifinden Kur’an’ı tanıtmayı amaçlamaktadır. Kur’an’ı anlamanın onu tanımaktan kısmen farklı olduğunu düşünüyoruz. Kur’an’ı tanımak, daha çok onunla ilgili bilgilere sahip olmayı çağrıştırmaktadır. Bu bilgileri kabaca tarih, dil ve yorum şeklinde başlıklandırmak mümkündür. Tarih başlığı, Kur’an’ın ilk vahiyden kitap halini alıncaya kadar tabi tutulduğu işlemleri ele alır: Ezberlenmesi, yazılması, toplatılması, çoğaltılması gibi…
Dil başlığı Kur’an’ın, mesajını iletmede ve kendini ifade etmede kullandığı dilsel imkânları ve unsurları konu edinir: Hakikat-mecaz, muhkem-müteşabih gibi… Yorum başlığı ise Kur’an’ı yorumlamak için bilinmesi gereken ilimleri ve tarihten günümüze bu amaçla oluşan yorum yöntemlerini konu edinir: Nesh, sebeb-i nüzûl, rivayet, dirayet gibi… Bu tür bilgilerin Kur’an’ı anlamaktan ziyade onu tanımaya yönelik olduğunu düşünüyoruz.