Kur’an-ı Kerim’in kendine özgü bir anlatım metodu vardır. Amaç konularla araç durumundaki konular içiçedir. Amaç konulardan kastımız dini oluşturan itikadî konularla İbadet, Ahlâk ve Sosyal Hayatı düzenleyen ahkâm konularıdır. Kur’an-ı Kerim için bu gibi konular. amaç konular yani Kur’an’ın ana konularıdır. Kur’an’ın hidayet ile nitelenmesi de bundan dolayıdır.Kur’an-ı Kerim, iyiliği emretme ve kötülükten sakındırmanın sürekli bir eğitim haline geldiği, aşırılıklardan uzak, orta yolu izleyen, fertler arası ilişkilerde ve hukuk karşısında herkesin eşit tutulduğu, insan temel haklarını öne çıkaran, başka inanç mensuplarına inandıkları gibi yaşama imkânı veren, inanç dayatmasından uzak, etnik ayırımların yapılmadığı bir toplum oluşturma peşindedir. Din adına kimsenin, başka kimseleri istismar etmemesi için herkesin, istismar edilip aldatılmayacak ölçüde dinini temel kitabından öğrenmesini öngörür.
Kur’an-ı Kerim’in kendine özgü bir anlatım metodu vardır. Amaç konularla araç durumundaki konular içiçedir. Amaç konulardan kastımız dini oluşturan itikadî konularla İbadet, Ahlâk ve Sosyal Hayatı düzenleyen ahkâm konularıdır. Kur’an-ı Kerim için bu gibi konular. amaç konular yani Kur’an’ın ana konularıdır. Kur’an’ın hidayet ile nitelenmesi de bundan dolayıdır.Kur’an-ı Kerim, iyiliği emretme ve kötülükten sakındırmanın sürekli bir eğitim haline geldiği, aşırılıklardan uzak, orta yolu izleyen, fertler arası ilişkilerde ve hukuk karşısında herkesin eşit tutulduğu, insan temel haklarını öne çıkaran, başka inanç mensuplarına inandıkları gibi yaşama imkânı veren, inanç dayatmasından uzak, etnik ayırımların yapılmadığı bir toplum oluşturma peşindedir. Din adına kimsenin, başka kimseleri istismar etmemesi için herkesin, istismar edilip aldatılmayacak ölçüde dinini temel kitabından öğrenmesini öngörür.