Kur’an - Sünnet Kardeşliği Sünnet İnkarcılarına Cevap

Stok Kodu:
9786059603935
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
112
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2018-01
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%40 indirimli
70,00TL
42,00TL
Taksitli fiyat: 9 x 5,13TL
Temin süresi 2-5 gündür.
9786059603935
1185430
Kur’an - Sünnet Kardeşliği
Kur’an - Sünnet Kardeşliği Sünnet İnkarcılarına Cevap
42.00

Sünnet düşmanlığı, İslâm’ı tahrif etmek ve bozmakla eşdeğerdir. Meşhur zâhidBişr b. el-Hâris el-Hâfî’nin de işaret ettiği gibi, “İslâm Sünnet’tir, Sünnet de İslâm’dır.” Sünnet’i ortadan kaldırmak demek İslam’ı hayattan kaldırmak demektir. Çünkü İslâmî hükümlerin yüzde 80’i Sünnet’e dayanmaktadır. Sünnet’i kabul etmemek demek, bütün bu ahkâmı yok saymak demektir.

Kur’ân’ın tefsiri, yorumu, açılımı demek olan Sünnet, İslâm’ın pratiğe yansımış şeklidir. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem’inşâyân-ı hayret olan hayatı, Kur’ân-ı Kerîm’in getirdiği esaslarıntefsîri ve canlı temsili idi. Onun için Hz. Peygamber’e “Yaşayan Kur’ân”, “Yürüyen Kur’ân”, “Canlı Kur’ân” denilmiştir. Kur’ân’ı, kendisine indirilen Resûlullahsallallahu aleyhi ve sellem’den daha iyi anladığını iddia eden, yalnızca yalancıdır. Bu nedenle vahyi bize tebliğ edene uymadıkça, Kur’ân’ı hakkıyla anlamış olamayız. O hâlde Resûlullahsallallahu aleyhi ve sellem’inKur’ân’ın tefsiri, açıklaması, yorumu ve Kur’ân’ın pratik hayatta yaşanır hâle getirilmesi demek olan Sünneti’nin, Asr-ı Saadet’te olduğu kadar bizim toplumumuz için de geçerli olduğunu kabul etmek, şer’î bir zorunluluktur.

Sünnet düşmanlığı, İslâm’ı tahrif etmek ve bozmakla eşdeğerdir. Meşhur zâhidBişr b. el-Hâris el-Hâfî’nin de işaret ettiği gibi, “İslâm Sünnet’tir, Sünnet de İslâm’dır.” Sünnet’i ortadan kaldırmak demek İslam’ı hayattan kaldırmak demektir. Çünkü İslâmî hükümlerin yüzde 80’i Sünnet’e dayanmaktadır. Sünnet’i kabul etmemek demek, bütün bu ahkâmı yok saymak demektir.

Kur’ân’ın tefsiri, yorumu, açılımı demek olan Sünnet, İslâm’ın pratiğe yansımış şeklidir. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem’inşâyân-ı hayret olan hayatı, Kur’ân-ı Kerîm’in getirdiği esaslarıntefsîri ve canlı temsili idi. Onun için Hz. Peygamber’e “Yaşayan Kur’ân”, “Yürüyen Kur’ân”, “Canlı Kur’ân” denilmiştir. Kur’ân’ı, kendisine indirilen Resûlullahsallallahu aleyhi ve sellem’den daha iyi anladığını iddia eden, yalnızca yalancıdır. Bu nedenle vahyi bize tebliğ edene uymadıkça, Kur’ân’ı hakkıyla anlamış olamayız. O hâlde Resûlullahsallallahu aleyhi ve sellem’inKur’ân’ın tefsiri, açıklaması, yorumu ve Kur’ân’ın pratik hayatta yaşanır hâle getirilmesi demek olan Sünneti’nin, Asr-ı Saadet’te olduğu kadar bizim toplumumuz için de geçerli olduğunu kabul etmek, şer’î bir zorunluluktur.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat