Her insanın yaşamı boyunca mutlaka kendisine sorduğu üç soru bulunmaktadır: Nereden, niçin, nereye?
Bireylerin yaşam tarzını belirleyen bu soruları nihilist ve materyalist ekoller pragmatist ve hedonist bir düzlemde ele alırken, teolojik ve tevhidî perspektifler çok yönlü bir şekilde masaya yatırmaktadır.
Bundandır ki kelâm ilmi "eşrefu'l-ulûm" olarak adlandırılmıştır. Çünkü o, imanın esaslarını konu edinmekte, kişiyi taklitten tahkik seviyesine ulaştırmakta, zihinlerde oluşan şüpheleri gidererek dünya ve âhiret saadetini güvence altına almaktadır.
Elinizdeki eserin Tevhid bölümünde "nereden" sorusuna yanıt aranırken, dünyada "niçin" bulunduğumuzun ve bizleri hedefe ulaştıracak sebeplerin neler olduğu sorularının yanıtları da Nübüvvet ve İmamet bölümlerinde mercek altına alınmıştır.
Sonuncu bölüm olan Me'âd'da ise "nereye" döneceğimizi ve bizleri nasıl bir hayatın beklediğini okuyacağız.
Her insanın yaşamı boyunca mutlaka kendisine sorduğu üç soru bulunmaktadır: Nereden, niçin, nereye?
Bireylerin yaşam tarzını belirleyen bu soruları nihilist ve materyalist ekoller pragmatist ve hedonist bir düzlemde ele alırken, teolojik ve tevhidî perspektifler çok yönlü bir şekilde masaya yatırmaktadır.
Bundandır ki kelâm ilmi "eşrefu'l-ulûm" olarak adlandırılmıştır. Çünkü o, imanın esaslarını konu edinmekte, kişiyi taklitten tahkik seviyesine ulaştırmakta, zihinlerde oluşan şüpheleri gidererek dünya ve âhiret saadetini güvence altına almaktadır.
Elinizdeki eserin Tevhid bölümünde "nereden" sorusuna yanıt aranırken, dünyada "niçin" bulunduğumuzun ve bizleri hedefe ulaştıracak sebeplerin neler olduğu sorularının yanıtları da Nübüvvet ve İmamet bölümlerinde mercek altına alınmıştır.
Sonuncu bölüm olan Me'âd'da ise "nereye" döneceğimizi ve bizleri nasıl bir hayatın beklediğini okuyacağız.