Allah Teala Kur’an-ı Kerimde bizlere kendisini bütün kainatın mutlak yaratıcısı ve hakimi olarak tanıtmaktadır. Elbette bu kudret ve imkana sahip olmak yüce yaratıcıda çeşitli konularda tasarruf hakkı bulundurmaktadır. Bunlardan bir tanesi de hükmetme yetki ve otoritesidir. Bu yetki ve otoriteyi belirtmek için kullanılan hüküm kavramı Kur’an-ı Kerimde çeşitli lafızlar üzerinden zikredilmiştir. Bu lafızların geçtiği âyet-i kerimeleri doğru ve sistemli bir şekilde Kur’an bütünlüğü göz önüne alınarak ve surelerdeki siyak-sibak münasebeti doğrultusunda ifade ettikleri manaların tespit edilmesi, Allah Tealanın uluhiyet vasfının daha iyi anlaşılmasına ve dünya hayatında insana verilen çeşitli yetki ve sorumlulukları nasıl yerine getirmesi gerektiğinin cevabında kolaylık sağlayacağı kanaatindeyiz.
Allah Teala Kur’an-ı Kerimde bizlere kendisini bütün kainatın mutlak yaratıcısı ve hakimi olarak tanıtmaktadır. Elbette bu kudret ve imkana sahip olmak yüce yaratıcıda çeşitli konularda tasarruf hakkı bulundurmaktadır. Bunlardan bir tanesi de hükmetme yetki ve otoritesidir. Bu yetki ve otoriteyi belirtmek için kullanılan hüküm kavramı Kur’an-ı Kerimde çeşitli lafızlar üzerinden zikredilmiştir. Bu lafızların geçtiği âyet-i kerimeleri doğru ve sistemli bir şekilde Kur’an bütünlüğü göz önüne alınarak ve surelerdeki siyak-sibak münasebeti doğrultusunda ifade ettikleri manaların tespit edilmesi, Allah Tealanın uluhiyet vasfının daha iyi anlaşılmasına ve dünya hayatında insana verilen çeşitli yetki ve sorumlulukları nasıl yerine getirmesi gerektiğinin cevabında kolaylık sağlayacağı kanaatindeyiz.