Bu çalışmamızda sanatta, estetikten, bunların felsefesinden, çeşitli inanç ve disiplinlere göre nasıl anlaşıldıklarından, ya da İslâmın bu konudaki hükümlerinden değil, Kur'an'da geçen süs, süslenmek, tezyîn etmek gerçeğini, dünya âhiret bağlamında, eşya ve eylem (amel) güzelliğini ilgili âyetlerle incelemeye çalıştık.
Çalışmamıza “zeyyene-süsleme-tezyîn etme” fiilini esas aldık. Bu fiilin diğer türevleriyle birlikte hangi bağlamda, kime nisbetle ve nasıl kullanıldığını, hangi mesajları taşıdığını, hangi ölçüleri, ilkeleri, hatta uyarıları mü'minlere sunduğunu anlamaya çalıştık.
Şeytan da bazı şeyleri kendisine uyanlara süslü, albenili gösterir, sevdirir, benimsetir. Şeytanın bazı şeyleri süslemesi nasıl gerçekleşir? Ya da bazı kötülüklerin veya çirkinliklerin kişiye süslü, sevimli görünmesi şeytanın işi midir? Yoksa insanın yamuk bakışının, bâtıl inancının,
nefsinin hevâsına uyması mıdır?
Bu çalışmamızda sanatta, estetikten, bunların felsefesinden, çeşitli inanç ve disiplinlere göre nasıl anlaşıldıklarından, ya da İslâmın bu konudaki hükümlerinden değil, Kur'an'da geçen süs, süslenmek, tezyîn etmek gerçeğini, dünya âhiret bağlamında, eşya ve eylem (amel) güzelliğini ilgili âyetlerle incelemeye çalıştık.
Çalışmamıza “zeyyene-süsleme-tezyîn etme” fiilini esas aldık. Bu fiilin diğer türevleriyle birlikte hangi bağlamda, kime nisbetle ve nasıl kullanıldığını, hangi mesajları taşıdığını, hangi ölçüleri, ilkeleri, hatta uyarıları mü'minlere sunduğunu anlamaya çalıştık.
Şeytan da bazı şeyleri kendisine uyanlara süslü, albenili gösterir, sevdirir, benimsetir. Şeytanın bazı şeyleri süslemesi nasıl gerçekleşir? Ya da bazı kötülüklerin veya çirkinliklerin kişiye süslü, sevimli görünmesi şeytanın işi midir? Yoksa insanın yamuk bakışının, bâtıl inancının,
nefsinin hevâsına uyması mıdır?