Murat Göç-Bilgin ve Şenol Topcu’nun editörlüğünde hazırlanan bu derleme metinsel incelemelerin her aşamasında özne ve metin ilişkisini erkekliğin inşa süreçleri üzerinden tartışmayı amaçlamaktadır.
Metinlerin temel odağı, öznenin kendini kurmasında ve konumlandırmasında başat rol oynayan ataerkil algıları ve kabulleri, ataerkinin özel ve kamusal alandaki performansları, erkeklik krizleri ve sınır aşımlarının metinleri anlamlandırma ve üretmede ne ölçüde belirleyici olduğunu tartışmak olarak belirlendi. Çoğu insanın düşündüğünün aksine, ataerki iktidarın somut görünümleri ile değil, daha derinlerde öznenin dille ve dili oluşturan yazılı metinlerle tanışması ile birlikte var olur ve ataerki önce dilde ve metinde var olur. Öznenin dil ve metinlerle ilişkisi, pek çok şeyden önce, ataerki ve daha özelde de erkeklik algısını belirler ve biçimlendirir.
Bu derleme, metinleri, metinleri üreten özneleri, metinlerle kendini var eden erkeklik kurgularını ve bu kurgular üzerinden kurulan ilişkileri okumayı, anlamlandırmayı ve sorgulamayı, en nihayetinde de metinleri sarmalamış eril ideolojiden dışarı çıkış ve başka bir metinsel dil kurmanın imkânlarını tartışmayı hedeflemektedir.
Kurmaca Erkek(lik)ler: Edebî Metinlerde Eleştirel Erkeklik Okumaları’ında Bilge Ulusman’ın, Makbule Leman’ın “Tashih Hikâyesi”, Behice Ziya’nın Pakize, Fatma Hayrunninsa’nın Dilharap romanlarına; Emre Güler’in, Samim Kocagöz’ün Kalpaklılar; Bülent Sayak’ın, Adalet Ağaoğlu’nun Fikrimin İnce Gülü romanlarına, Şenol Topcu’nun, Murathan Mungan’ın “Ansızın Her Şey” adlı öyküsüne, Baysar Tanıyan’ın, Julian Barnes’in Benimle Tanışmadan Önce; Mustafa Büyükgebiz’in, Mohsin Hamid’in Exist West ve son olarak Rahime Sarıçelik’in Edouard Louis’in En finir avec Eddy Bellegueule ve Sabahattin Ali’nin Kürk Mantolu Madonna romanlarına yönelik erkeklik okumaları yer almaktadır.
Murat Göç-Bilgin ve Şenol Topcu’nun editörlüğünde hazırlanan bu derleme metinsel incelemelerin her aşamasında özne ve metin ilişkisini erkekliğin inşa süreçleri üzerinden tartışmayı amaçlamaktadır.
Metinlerin temel odağı, öznenin kendini kurmasında ve konumlandırmasında başat rol oynayan ataerkil algıları ve kabulleri, ataerkinin özel ve kamusal alandaki performansları, erkeklik krizleri ve sınır aşımlarının metinleri anlamlandırma ve üretmede ne ölçüde belirleyici olduğunu tartışmak olarak belirlendi. Çoğu insanın düşündüğünün aksine, ataerki iktidarın somut görünümleri ile değil, daha derinlerde öznenin dille ve dili oluşturan yazılı metinlerle tanışması ile birlikte var olur ve ataerki önce dilde ve metinde var olur. Öznenin dil ve metinlerle ilişkisi, pek çok şeyden önce, ataerki ve daha özelde de erkeklik algısını belirler ve biçimlendirir.
Bu derleme, metinleri, metinleri üreten özneleri, metinlerle kendini var eden erkeklik kurgularını ve bu kurgular üzerinden kurulan ilişkileri okumayı, anlamlandırmayı ve sorgulamayı, en nihayetinde de metinleri sarmalamış eril ideolojiden dışarı çıkış ve başka bir metinsel dil kurmanın imkânlarını tartışmayı hedeflemektedir.
Kurmaca Erkek(lik)ler: Edebî Metinlerde Eleştirel Erkeklik Okumaları’ında Bilge Ulusman’ın, Makbule Leman’ın “Tashih Hikâyesi”, Behice Ziya’nın Pakize, Fatma Hayrunninsa’nın Dilharap romanlarına; Emre Güler’in, Samim Kocagöz’ün Kalpaklılar; Bülent Sayak’ın, Adalet Ağaoğlu’nun Fikrimin İnce Gülü romanlarına, Şenol Topcu’nun, Murathan Mungan’ın “Ansızın Her Şey” adlı öyküsüne, Baysar Tanıyan’ın, Julian Barnes’in Benimle Tanışmadan Önce; Mustafa Büyükgebiz’in, Mohsin Hamid’in Exist West ve son olarak Rahime Sarıçelik’in Edouard Louis’in En finir avec Eddy Bellegueule ve Sabahattin Ali’nin Kürk Mantolu Madonna romanlarına yönelik erkeklik okumaları yer almaktadır.