Bu eser 2016 Cemal Sofuoğlu Türk-İslam Araştirmalari Ödülü’ne layık görülmüştür.
Elinizdeki çalışma Hanefi mezhebinin tarihsel tecrübede nasıl işletildiğini, mezhep-içi fakihlerin, kurucu imama muhalefeti üzerinden ele almaktadır.
Bu açıdan çalışma mezhep-içi fakihlerin kurucu imam olarak kabul edilen Ebu Hanife’ye muhalif görüşlerinin mahiyetini, oranını, zamanla azalma sebebinin yanı sıra, kimlerin muhalefet ettiği ve edebildiği, hangi muhalefetin mezhep dışı kabul edildiği ve kurucu imama muhalefet eden müntesiplerin hala o mezhep içerisinde nasıl telakki edilebildiği gibi birbiriyle bağlantılı bir dizi hususu ele almaktadır.
“Mezhep-içi muhalefet” bir mezhebe intisap etmenin, mezhep imamının tüm görüşlerini benimsemek anlamına gelmediğini göstermenin ötesinde mezheplerin dinamik bir yapıya sahip olduğunu ve zaman ve zeminin ihtiyaçlarına ayak uydurduğunu, realiteyi dikkate aldığını göstermektedir.
Bu eser 2016 Cemal Sofuoğlu Türk-İslam Araştirmalari Ödülü’ne layık görülmüştür.
Elinizdeki çalışma Hanefi mezhebinin tarihsel tecrübede nasıl işletildiğini, mezhep-içi fakihlerin, kurucu imama muhalefeti üzerinden ele almaktadır.
Bu açıdan çalışma mezhep-içi fakihlerin kurucu imam olarak kabul edilen Ebu Hanife’ye muhalif görüşlerinin mahiyetini, oranını, zamanla azalma sebebinin yanı sıra, kimlerin muhalefet ettiği ve edebildiği, hangi muhalefetin mezhep dışı kabul edildiği ve kurucu imama muhalefet eden müntesiplerin hala o mezhep içerisinde nasıl telakki edilebildiği gibi birbiriyle bağlantılı bir dizi hususu ele almaktadır.
“Mezhep-içi muhalefet” bir mezhebe intisap etmenin, mezhep imamının tüm görüşlerini benimsemek anlamına gelmediğini göstermenin ötesinde mezheplerin dinamik bir yapıya sahip olduğunu ve zaman ve zeminin ihtiyaçlarına ayak uydurduğunu, realiteyi dikkate aldığını göstermektedir.