Bu kitap, İlhan Baran’ın besteci, öğretmen, proje öncüsü, filozof yönlerini ve yaşam biçimini tanıklarının hafızalarından ortaya koyan özgün bir çalışma olmuştur. Yazıların içeriklerinde İlhan Baran’a dair çok sayıdaki ortak vurgulamalar, onun yıllar içindeki değişen veya değişmeyen özelliklerini de gösterir. Onu yakından tanımayıp hakkında üretilen efsaneleri işitenler, güncel olarak bu kitapta, tanıklarının zihninden ve gözünden Baran’ı bir parça tanıyacaklardır. Başta da bahsettiğim gibi, bu kitap her ne kadar İlhan Baran’a dair olsa da -onun makaleleri ve görüşlerinin katkısı da dahil- doğrudan ve dolaylı olarak Türkiye’nin 1950-2000 arası müzik tarihine, özellikle de Ankara Devlet Konservatuvarı çerçevesinde, değinmiştir. Bu kitabı okuyacak ilgililer, bir bestecinin öğretmenlik ve önderlik hali ile onun çerçevesinde Türkiye’de müziksel işlerin yürüyüşünü tüm metinlerdeki parça ve bütünden görebileceklerdir.
- Seyit Yöre
Bu kitap, İlhan Baran’ın besteci, öğretmen, proje öncüsü, filozof yönlerini ve yaşam biçimini tanıklarının hafızalarından ortaya koyan özgün bir çalışma olmuştur. Yazıların içeriklerinde İlhan Baran’a dair çok sayıdaki ortak vurgulamalar, onun yıllar içindeki değişen veya değişmeyen özelliklerini de gösterir. Onu yakından tanımayıp hakkında üretilen efsaneleri işitenler, güncel olarak bu kitapta, tanıklarının zihninden ve gözünden Baran’ı bir parça tanıyacaklardır. Başta da bahsettiğim gibi, bu kitap her ne kadar İlhan Baran’a dair olsa da -onun makaleleri ve görüşlerinin katkısı da dahil- doğrudan ve dolaylı olarak Türkiye’nin 1950-2000 arası müzik tarihine, özellikle de Ankara Devlet Konservatuvarı çerçevesinde, değinmiştir. Bu kitabı okuyacak ilgililer, bir bestecinin öğretmenlik ve önderlik hali ile onun çerçevesinde Türkiye’de müziksel işlerin yürüyüşünü tüm metinlerdeki parça ve bütünden görebileceklerdir.
- Seyit Yöre