Sevgili Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem bir hadis-i şeriflerinde: "Temizlik îmanın yarısıdır." buyurmuşlardır. İmam-ı Gazali rahmetullahi aleyh, İslâm'ın mü'minlerden taleb ettiği maddî ve mânevî temizliği dört mertebeye ayırmıştır: 1- Zâhir'in temizliği: Bu, hadesten, necâsetten ve fuzûliyattan temizliktir. 2- Âzâ ve cevâhirlerin temizliği: Bu insanın âzâlarını her türlü cürüm ve günahlardan temizliktir. 3- Kalbi kötü huy ve sevilmeyen adi hasletlerden temizlemek,. 4- Bâtını yani kalbi Allah'ın gayrısından temizlemek, ki bu Enbiyâ ve Sıddîkîn'e has bir temizlik mertebesidir. "Namazın anahtarı tahâret yani temizliktir." buyurulmuştur. Günde beş defa kılınan namaz için bu tahâret şart koşulmuştur. Onun içindir ki, önemini bi-naen fıkıh kitaplarına ve fıkıh kitaplarının tertibine göre tasnif edilen hadis kitaplarına Kitâbu't-tahâret yani tahâretle ilgili meselelerle başlanmıştır. İşte bu eserde, tahâretle ilgili fıkhî konular detaylı olarak okuyucunun mütâlaasına sunulmuştur.
Sevgili Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem bir hadis-i şeriflerinde: "Temizlik îmanın yarısıdır." buyurmuşlardır. İmam-ı Gazali rahmetullahi aleyh, İslâm'ın mü'minlerden taleb ettiği maddî ve mânevî temizliği dört mertebeye ayırmıştır: 1- Zâhir'in temizliği: Bu, hadesten, necâsetten ve fuzûliyattan temizliktir. 2- Âzâ ve cevâhirlerin temizliği: Bu insanın âzâlarını her türlü cürüm ve günahlardan temizliktir. 3- Kalbi kötü huy ve sevilmeyen adi hasletlerden temizlemek,. 4- Bâtını yani kalbi Allah'ın gayrısından temizlemek, ki bu Enbiyâ ve Sıddîkîn'e has bir temizlik mertebesidir. "Namazın anahtarı tahâret yani temizliktir." buyurulmuştur. Günde beş defa kılınan namaz için bu tahâret şart koşulmuştur. Onun içindir ki, önemini bi-naen fıkıh kitaplarına ve fıkıh kitaplarının tertibine göre tasnif edilen hadis kitaplarına Kitâbu't-tahâret yani tahâretle ilgili meselelerle başlanmıştır. İşte bu eserde, tahâretle ilgili fıkhî konular detaylı olarak okuyucunun mütâlaasına sunulmuştur.