Mağdur Diasporadan Sınır-ötesi Vatandaşlığa mı? Fransa ve İsveç'teki Kürtlerde Diasporanın Oluşumu ve Ulus-Ötesi İlişkiler
Bu çalışma Fransa’da Marsilya bölgesi ve İsveç’te Stockholm bölgesindeki Kürtler arasında tek-boyutlu, mağduriyet bağlantılı Kürt diasporik kimliğinden daha nitelikli, dinamik ve aktif bir yapıya doğru şekil almasına yönelik devam etmekte olan bir süreç hakkında karşılaştırmalı bir araştırmadır. Çalışma, her iki ülkedeki diaspora Kürtleri arasındaki ulus-ötesi vatandaşlık tecrübesinin gelişimi için gerekli unsurlar olan kurumsal ve ulus-ötesi düzenlemeler, asabiye ağları, radyo ve televizyon yayınları ve siberuzay “online” katılımlar, kültürel ve edebi aktiviteler ve benzeri diğer diasporik ve yörüngelerin çokluğunu tasvir etmek için acı ve travma deneyimi ile mağduriyet duygusunun ötesine geçmektedir.
Araştırma, Fransa ile İsveç’teki Kürtlerin farklı diasporik söylemler tasavvur ettiklerini ve aynı zamanda farklı eylem biçimlerini seçtiklerini iddia etmektedir. Tekbiçimli toplumsal arkaplanları ve Fransız politik ortamın dışlayıcılığı nedeniyle, Marsilya bölgesindeki Kürtler hissedilir bir mağdur diaspora söylemini sürdürmekte olup sınır-ötesi vatandaşlık eylemini sınırlı tutmuşlardır. İsveç’teki Kürtlerin sosyal ve politik açıdan çeşitlilik barındırıyor olmaları, daha avantajlı bir politik ortamda yaşamalarından kaynaklı olarak, sadece daha esnek bir diaspora söylemini sürdürmekle kalmayıp, Marsilya bölgesindeki Kürtlere nazaran daha fazla gelişmiş bir sınır-ötesi vatandaşlık tecrübesi geliştirmişlerdir
Bu çalışma Fransa’da Marsilya bölgesi ve İsveç’te Stockholm bölgesindeki Kürtler arasında tek-boyutlu, mağduriyet bağlantılı Kürt diasporik kimliğinden daha nitelikli, dinamik ve aktif bir yapıya doğru şekil almasına yönelik devam etmekte olan bir süreç hakkında karşılaştırmalı bir araştırmadır. Çalışma, her iki ülkedeki diaspora Kürtleri arasındaki ulus-ötesi vatandaşlık tecrübesinin gelişimi için gerekli unsurlar olan kurumsal ve ulus-ötesi düzenlemeler, asabiye ağları, radyo ve televizyon yayınları ve siberuzay “online” katılımlar, kültürel ve edebi aktiviteler ve benzeri diğer diasporik ve yörüngelerin çokluğunu tasvir etmek için acı ve travma deneyimi ile mağduriyet duygusunun ötesine geçmektedir.
Araştırma, Fransa ile İsveç’teki Kürtlerin farklı diasporik söylemler tasavvur ettiklerini ve aynı zamanda farklı eylem biçimlerini seçtiklerini iddia etmektedir. Tekbiçimli toplumsal arkaplanları ve Fransız politik ortamın dışlayıcılığı nedeniyle, Marsilya bölgesindeki Kürtler hissedilir bir mağdur diaspora söylemini sürdürmekte olup sınır-ötesi vatandaşlık eylemini sınırlı tutmuşlardır. İsveç’teki Kürtlerin sosyal ve politik açıdan çeşitlilik barındırıyor olmaları, daha avantajlı bir politik ortamda yaşamalarından kaynaklı olarak, sadece daha esnek bir diaspora söylemini sürdürmekle kalmayıp, Marsilya bölgesindeki Kürtlere nazaran daha fazla gelişmiş bir sınır-ötesi vatandaşlık tecrübesi geliştirmişlerdir