Mal Sevgisinin ve Cimriliğin Kötülenmesi

Stok Kodu:
9786256715042
Boyut:
13.5x21
Sayfa Sayısı:
144
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2024-01
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%40 indirimli
130,00TL
78,00TL
Taksitli fiyat: 9 x 9,53TL
9786256715042
1328153
Mal Sevgisinin ve Cimriliğin Kötülenmesi
Mal Sevgisinin ve Cimriliğin Kötülenmesi
78.00

Yüce Allah bütün mahlukatı yaratmış, rızkı genişletmiş, âlemlere malların tüm çeşitlerini ihsan etmiştir. Hallerin / durumların değişmesi üzerine onları mal konusunda sınamış ve onları mal hususunda genişlik ve darlık arasında kıvrandırmıştır. Zenginlik ve fakirlik, tamahkârlık ve ümitsizlik, servet ve iflas, acizlik ve kuvvet, harislik ve kanaat, cimrilik ve cömertlik, mevcut ile sevinmek ve yok olanla üzülmek, kardeşini kendisine tercih etmek, yedirmek, genişletmek, fakirlik, israfçılık ve sıkılık, aza razı olmak ve çoğu hakir görmek arasında insanları evirip çevirmiştir. Bütün bunları insanlardan hangisi amel yönünden daha güzel hareket eder diye, denemek için yapmıştır.
Bundan sonra şu gerçek ki, dünyanın fitnelerinin şubeleri çok ve geniştir. Fakat sahip olunan mal ve servet dünya fit nelerinin en büyüğü, meşakkatlerinin en baskını ve korkuncudur. Maldaki en büyük fitne, herkes mala muhtaç olmasındandır. Sonra mal elde edildiği zaman, onun fitnesinden kurtuluş yoktur. Eğer mal yok olursa, küfre dönmesi pek yakın olan fakirlik meydana gelir. Eğer mal var olursa, sonu zarardan başkası olmayan saldırganlık meydana geliyor. Hülasa mal, fayda ve afetlerden hâli değildir. Malın faydaları kurtarıcılardan, afetleri ise, helak edicilerdendir. Malın hayrını şerrinden ayırt etmek, ancak din hususunda basiret sahipleri tarafından mümkün olan zor meselelerdendir. Dinde kökleşmiş olan alimler ancak bunu ayırt edebilirler. Mağrur ve âlim kisvesinde olanlar ise asla ayırt edemezler.

Yüce Allah bütün mahlukatı yaratmış, rızkı genişletmiş, âlemlere malların tüm çeşitlerini ihsan etmiştir. Hallerin / durumların değişmesi üzerine onları mal konusunda sınamış ve onları mal hususunda genişlik ve darlık arasında kıvrandırmıştır. Zenginlik ve fakirlik, tamahkârlık ve ümitsizlik, servet ve iflas, acizlik ve kuvvet, harislik ve kanaat, cimrilik ve cömertlik, mevcut ile sevinmek ve yok olanla üzülmek, kardeşini kendisine tercih etmek, yedirmek, genişletmek, fakirlik, israfçılık ve sıkılık, aza razı olmak ve çoğu hakir görmek arasında insanları evirip çevirmiştir. Bütün bunları insanlardan hangisi amel yönünden daha güzel hareket eder diye, denemek için yapmıştır.
Bundan sonra şu gerçek ki, dünyanın fitnelerinin şubeleri çok ve geniştir. Fakat sahip olunan mal ve servet dünya fit nelerinin en büyüğü, meşakkatlerinin en baskını ve korkuncudur. Maldaki en büyük fitne, herkes mala muhtaç olmasındandır. Sonra mal elde edildiği zaman, onun fitnesinden kurtuluş yoktur. Eğer mal yok olursa, küfre dönmesi pek yakın olan fakirlik meydana gelir. Eğer mal var olursa, sonu zarardan başkası olmayan saldırganlık meydana geliyor. Hülasa mal, fayda ve afetlerden hâli değildir. Malın faydaları kurtarıcılardan, afetleri ise, helak edicilerdendir. Malın hayrını şerrinden ayırt etmek, ancak din hususunda basiret sahipleri tarafından mümkün olan zor meselelerdendir. Dinde kökleşmiş olan alimler ancak bunu ayırt edebilirler. Mağrur ve âlim kisvesinde olanlar ise asla ayırt edemezler.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat