İnanç alanının etkilerini de içeren “benlik” inşasının psikolojik bir ben ile sosyalojik bir bananın diyalektiği içinde inşa edildiği ve ardından bağlamsal olarak idame edildiğine yönelik, sosyal psikolojik Meadci sayıltı çerçevesinde düşünülecek olursa, sosyolojik bir “bana”nın etkileri olarak yorumlayabileceğimiz örüntüler alanı olarak din kurumunun sosyal bilimsel açıdan “tözcü” ve hatta “dogmatik” kavramsallaştırmalarının, bireylerin “maneviyat deneyimleri” olarak yorumlanabilecek öznel deneyimleri olan ilişkisinin bu çalışma kapsamında din sosyolojik açıdan değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.
Din kurumunun örüntüler alanının ilişkisel açıdan öznel boyutunun sosyolojik kavramsallaştırılmalar geliştirilmesi açısından önemine dikkat çeken bu çalışma kapsamında örüntülere ilişkin ikincil düzey kavramsallaştırmalara dayalı açıklamaların, maneviyat deneyiminin öznel boyutunun bileşenleri çerçevesinde eleştirel bir perspektifte deneyiminin temel bileşenleri çerçevesinde değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
İnanç alanının etkilerini de içeren “benlik” inşasının psikolojik bir ben ile sosyalojik bir bananın diyalektiği içinde inşa edildiği ve ardından bağlamsal olarak idame edildiğine yönelik, sosyal psikolojik Meadci sayıltı çerçevesinde düşünülecek olursa, sosyolojik bir “bana”nın etkileri olarak yorumlayabileceğimiz örüntüler alanı olarak din kurumunun sosyal bilimsel açıdan “tözcü” ve hatta “dogmatik” kavramsallaştırmalarının, bireylerin “maneviyat deneyimleri” olarak yorumlanabilecek öznel deneyimleri olan ilişkisinin bu çalışma kapsamında din sosyolojik açıdan değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.
Din kurumunun örüntüler alanının ilişkisel açıdan öznel boyutunun sosyolojik kavramsallaştırılmalar geliştirilmesi açısından önemine dikkat çeken bu çalışma kapsamında örüntülere ilişkin ikincil düzey kavramsallaştırmalara dayalı açıklamaların, maneviyat deneyiminin öznel boyutunun bileşenleri çerçevesinde eleştirel bir perspektifte deneyiminin temel bileşenleri çerçevesinde değerlendirilmesi amaçlanmıştır.