Elinizdeki kitap, 11 yazar tarafından Marksist sanat tarihi üzerine yazılmış bir antoloji. Kitabın editörü Andrew Hemingway "Sunuş"ta bu kitabın, Marksist sanat tarihi ve 1985'lere kadar olan estetik literatürün yeniden değerlendirilmesine odaklandığını, bir Yeni Sol sanat tarihi algısının ortaya çıkışı ile gündeme gelmiş olan bir projenin devamı olduğunu yazıyor. Kitabın adı Marksizm ve Sanat Tarihi olunca, kapsadığı alan ve zaman da kitabı hazırlayanların odaklanmak istedikleri sınırları zorluyor.
Kitapta yer alan yazılar, esas olarak konu üzerine tez ve iz bırakmış Marksist sanat ve sanat tarihi yazarlarının düşünceleri ve eserleri üzerine. Marksizm ve Sanat Tarihi, 20. yüzyılın, zaman zaman Marx ve Engels'in de dahil edildiği Marksist sanat tartışmalarını bilmek ve izlemek isteyenler için iyi bir başvuru kaynağı.
Hemingway, Marx'ın estetik üzerine yazmaya niyetlendiğini, ama bunu bir türlü yapamadığını anımsatıyor. Bu yüzden, Marksist estetik teorisinin de Marx ve Engels'in başka konulardaki metinlerindeki dağınık anlatımların bir araya getirilmesiyle kurulabileceğini yazıyor.
Antoloji de bunu yapmaya çalışıyor. Kendileri unutulmuş ama konu üzerindeki düşünceleri bugün bile önemli yazarları güncelleştirdiği için, konuya ilgi duyan okuyucuya kılavuzluk da yapmış oluyor. Kitapta, William Morris, Mikhail Lifshits, Frederick Antal, Francis Klingender, David Bindman, Walter Benjamin, Meyer Schapiro, Henry Lefebvre, Arnold Hauser, George Lukacs, Theodor Adorno üzerine makaleler yer alıyor.
Ayrıca, kitabın editörü Andrew Hemingway'ın "Yeni Sol Sanat Tarihinin Enternasyonali", Jutta Held'in "Almanya'da Yeni Sol Sanat Tarihi ve Faşizm" makaleleri, adlarından da anlaşılacağı gibi bilgilendirici ve düşündürücü bir tarih bilgisi sunuyorlar.
Elinizdeki kitap, 11 yazar tarafından Marksist sanat tarihi üzerine yazılmış bir antoloji. Kitabın editörü Andrew Hemingway "Sunuş"ta bu kitabın, Marksist sanat tarihi ve 1985'lere kadar olan estetik literatürün yeniden değerlendirilmesine odaklandığını, bir Yeni Sol sanat tarihi algısının ortaya çıkışı ile gündeme gelmiş olan bir projenin devamı olduğunu yazıyor. Kitabın adı Marksizm ve Sanat Tarihi olunca, kapsadığı alan ve zaman da kitabı hazırlayanların odaklanmak istedikleri sınırları zorluyor.
Kitapta yer alan yazılar, esas olarak konu üzerine tez ve iz bırakmış Marksist sanat ve sanat tarihi yazarlarının düşünceleri ve eserleri üzerine. Marksizm ve Sanat Tarihi, 20. yüzyılın, zaman zaman Marx ve Engels'in de dahil edildiği Marksist sanat tartışmalarını bilmek ve izlemek isteyenler için iyi bir başvuru kaynağı.
Hemingway, Marx'ın estetik üzerine yazmaya niyetlendiğini, ama bunu bir türlü yapamadığını anımsatıyor. Bu yüzden, Marksist estetik teorisinin de Marx ve Engels'in başka konulardaki metinlerindeki dağınık anlatımların bir araya getirilmesiyle kurulabileceğini yazıyor.
Antoloji de bunu yapmaya çalışıyor. Kendileri unutulmuş ama konu üzerindeki düşünceleri bugün bile önemli yazarları güncelleştirdiği için, konuya ilgi duyan okuyucuya kılavuzluk da yapmış oluyor. Kitapta, William Morris, Mikhail Lifshits, Frederick Antal, Francis Klingender, David Bindman, Walter Benjamin, Meyer Schapiro, Henry Lefebvre, Arnold Hauser, George Lukacs, Theodor Adorno üzerine makaleler yer alıyor.
Ayrıca, kitabın editörü Andrew Hemingway'ın "Yeni Sol Sanat Tarihinin Enternasyonali", Jutta Held'in "Almanya'da Yeni Sol Sanat Tarihi ve Faşizm" makaleleri, adlarından da anlaşılacağı gibi bilgilendirici ve düşündürücü bir tarih bilgisi sunuyorlar.