Mâturîdîliğin Kur’ân ve Sünnet’i akla tâbi kılan “akılcı” bir mezhep olduğu, Mâturîdîlerin de “Mürciî” ve “Ehl-i Rey” düşüncesini temsil ettiği çeşitli çevreler tarafından farklı amaçlarla gündeme getirilen bir iddiadır. Elinizdeki eserde bu iddia, nübüvvetin en önemli konusu olan “mûcize, kerâmet, nüzûl-i Îsâ” bağlamında Ebû Hanîfe, Mâturîdî, Rüstüfağnî, Nesefî, Sâlimî ve Saffâr’ın da aralarında olduğu önde gelen Hanefî âlimlerin eserleri esas alınarak tarihsel bir sıralama ve nesnel bir metotla araştırılmıştır. Ayrıca okuyucuya karşılaştırma imkânı sunmak amacıyla diğer mezheplerin önde gelen kelâmcılarının bu konudaki görüşleri de geniş bir biçimde ele alınmıştır. Mâturîdîliğin teşekkülünde nasların belirleyiciliğinin düzey ve mahiyetini, delilleriyle birlikte ortaya koyan bu kitap önemli bir boşluğu doldurmaktadır.
Mâturîdîliğin Kur’ân ve Sünnet’i akla tâbi kılan “akılcı” bir mezhep olduğu, Mâturîdîlerin de “Mürciî” ve “Ehl-i Rey” düşüncesini temsil ettiği çeşitli çevreler tarafından farklı amaçlarla gündeme getirilen bir iddiadır. Elinizdeki eserde bu iddia, nübüvvetin en önemli konusu olan “mûcize, kerâmet, nüzûl-i Îsâ” bağlamında Ebû Hanîfe, Mâturîdî, Rüstüfağnî, Nesefî, Sâlimî ve Saffâr’ın da aralarında olduğu önde gelen Hanefî âlimlerin eserleri esas alınarak tarihsel bir sıralama ve nesnel bir metotla araştırılmıştır. Ayrıca okuyucuya karşılaştırma imkânı sunmak amacıyla diğer mezheplerin önde gelen kelâmcılarının bu konudaki görüşleri de geniş bir biçimde ele alınmıştır. Mâturîdîliğin teşekkülünde nasların belirleyiciliğinin düzey ve mahiyetini, delilleriyle birlikte ortaya koyan bu kitap önemli bir boşluğu doldurmaktadır.