“Taklit ve temsil, çocukların tabii ihtiyaçlarındandır” anlayışı doğrultusunda üretilen ve sahnelenen mektep temsilleri literatürüne önemli katkı sağlamış olan Zeliha Osman Özen'in Osmanlı Türkçesi ve Latin harfleri ile yayımlanmış on iki piyesi bu çalışmada bir araya getirilmiştir. Zeliha Osman'ın mektep piyesleri, sadece erken Cumhuriyet döneminin toplumsal olayları, eğitim politikaları, vatandaşlık ve ahlak anlayışı gibi farklı unsurlarının yansımalarını taşıdıkları için değil, bir kadın yazar tarafından kaleme alınmış olmaları bakımında da önem taşır. Bu nedenle, başka bir mektep temsili örneği olan ve Şükûfe Sevinç'in yazdığı Suad'ın Altını adlı piyese de ek olarak yer verilmiştir. On üç adet mektep temsiline yer veren bu yayının, eğitim ve tiyatro ilişkileri bakımından araştırmacılara faydalı olacağı umulmaktadır.
“Taklit ve temsil, çocukların tabii ihtiyaçlarındandır” anlayışı doğrultusunda üretilen ve sahnelenen mektep temsilleri literatürüne önemli katkı sağlamış olan Zeliha Osman Özen'in Osmanlı Türkçesi ve Latin harfleri ile yayımlanmış on iki piyesi bu çalışmada bir araya getirilmiştir. Zeliha Osman'ın mektep piyesleri, sadece erken Cumhuriyet döneminin toplumsal olayları, eğitim politikaları, vatandaşlık ve ahlak anlayışı gibi farklı unsurlarının yansımalarını taşıdıkları için değil, bir kadın yazar tarafından kaleme alınmış olmaları bakımında da önem taşır. Bu nedenle, başka bir mektep temsili örneği olan ve Şükûfe Sevinç'in yazdığı Suad'ın Altını adlı piyese de ek olarak yer verilmiştir. On üç adet mektep temsiline yer veren bu yayının, eğitim ve tiyatro ilişkileri bakımından araştırmacılara faydalı olacağı umulmaktadır.