“Merhaba Çukotka’da” (Bir Öğretmenin Notları) ilk ulusal okulu inşa etmek amacıyla bir grup Rus-Sovyet öğretmenin Çukotka’ya gelişi anlatılır. Hikâyenin konusu otobiyografik bir özellik taşımaktadır. Uzun süre Çukotka’da kalan Semuşkin yabancı halkın yaşamının, örf ve adetleriyle psikolojisinin duyarlı bir gözlemcisi olmuş, bu etnik kültürün karakteristik özelliklerini, geleneksel formlarıyla alışkanlıklarını yakından gözlemleme fırsatı bulmuştur. Uzak Kuzey etnik grupları ve kültürleri konusunda deneyimli ve yetkili bir araştırmacı olan V.G. Bogoraz-Tan’ın rehberliğinde Semuşkin, Çukotka adlı eserini kaleme alır. Çukotka’ya giden bir grup öğretmenin asıl kültürel ve eğitsel amacı, şu politik hedefle tamamlanmaktadır: “küçük kardeşin” ilkel-toplumsal yapısının tarihsel sınırlarını aşmasına, batıl inançları ve Şamanizm’i, vahşi gelenekleri ve önyargıları ortadan kaldırmasına; eski yarangaların yeni, medeni yaşam biçimleriyle tanışmasına, yeni toplumsal kavramlar oluşturup ilişkiler kurmasına yardımcı olması için “ağabey” çağrılır. Dolayısıyla eserde söz konusu olan, Çukotka’da kültürel, sosyal ve politik bir devrim yaratmaktır. Karşılıklı güvensizlik ve şaşkınlığın, ihtiyatla hazır olda beklemenin üstesinden gelen Ruslar, Çukotka halkını yavaş yavaş tanıyacak; iki halk birbirlerine samimi, dostane duygular besleyecektir.
“Merhaba Çukotka’da” (Bir Öğretmenin Notları) ilk ulusal okulu inşa etmek amacıyla bir grup Rus-Sovyet öğretmenin Çukotka’ya gelişi anlatılır. Hikâyenin konusu otobiyografik bir özellik taşımaktadır. Uzun süre Çukotka’da kalan Semuşkin yabancı halkın yaşamının, örf ve adetleriyle psikolojisinin duyarlı bir gözlemcisi olmuş, bu etnik kültürün karakteristik özelliklerini, geleneksel formlarıyla alışkanlıklarını yakından gözlemleme fırsatı bulmuştur. Uzak Kuzey etnik grupları ve kültürleri konusunda deneyimli ve yetkili bir araştırmacı olan V.G. Bogoraz-Tan’ın rehberliğinde Semuşkin, Çukotka adlı eserini kaleme alır. Çukotka’ya giden bir grup öğretmenin asıl kültürel ve eğitsel amacı, şu politik hedefle tamamlanmaktadır: “küçük kardeşin” ilkel-toplumsal yapısının tarihsel sınırlarını aşmasına, batıl inançları ve Şamanizm’i, vahşi gelenekleri ve önyargıları ortadan kaldırmasına; eski yarangaların yeni, medeni yaşam biçimleriyle tanışmasına, yeni toplumsal kavramlar oluşturup ilişkiler kurmasına yardımcı olması için “ağabey” çağrılır. Dolayısıyla eserde söz konusu olan, Çukotka’da kültürel, sosyal ve politik bir devrim yaratmaktır. Karşılıklı güvensizlik ve şaşkınlığın, ihtiyatla hazır olda beklemenin üstesinden gelen Ruslar, Çukotka halkını yavaş yavaş tanıyacak; iki halk birbirlerine samimi, dostane duygular besleyecektir.