Günümüz çağdaş eğitim anlayışında benimsenen; hikâyelerle ders anlatma, materyal kullanma, eşyayı ve olayları “çok boyutlu görme ve okuma” gibi yöntemler Mevlânâ’nın Mesnevî’sinde kullandığı yöntemlerdir.
“Yeni şeyler söylemeyi” ilke edinmiş olan Mevlânâ’nın mesajı her daim taze ve evrenseldir. O, her “insan”ın anlaması ve istifade edip içselleştirmesi mümkün olan şeyler söylemiştir. Baş eseri olan Mesnevî’nin, kuşaklar boyunca “başucu eseri” olması da bu yüzdendir.
Mevlânâ, “insan”ın gönlüne hitap eder, çünkü onun amacı gönülleri imar etmektir.
Mesnevî’den yapılan bu seçkinin günümüz insanına, özellikle de gençlerine nefes almayı sağlayacak, hayatın karmaşasına, çekilmezliğine bir ferahlık getirecek yeni ve özgün çözümler üretmesine fırsat verecek düşünceler kazandırmasını ümit ediyoruz.
Günümüz çağdaş eğitim anlayışında benimsenen; hikâyelerle ders anlatma, materyal kullanma, eşyayı ve olayları “çok boyutlu görme ve okuma” gibi yöntemler Mevlânâ’nın Mesnevî’sinde kullandığı yöntemlerdir.
“Yeni şeyler söylemeyi” ilke edinmiş olan Mevlânâ’nın mesajı her daim taze ve evrenseldir. O, her “insan”ın anlaması ve istifade edip içselleştirmesi mümkün olan şeyler söylemiştir. Baş eseri olan Mesnevî’nin, kuşaklar boyunca “başucu eseri” olması da bu yüzdendir.
Mevlânâ, “insan”ın gönlüne hitap eder, çünkü onun amacı gönülleri imar etmektir.
Mesnevî’den yapılan bu seçkinin günümüz insanına, özellikle de gençlerine nefes almayı sağlayacak, hayatın karmaşasına, çekilmezliğine bir ferahlık getirecek yeni ve özgün çözümler üretmesine fırsat verecek düşünceler kazandırmasını ümit ediyoruz.