Orhan Şaik Gökyay’ın bu çalışması Sultanahmet Camii mimarı, Mimar Mehmet Ağa hakkında Cafer Efendi adlı bir zât tarafından kaleme alınmış olan Risâle-i Mi‘mariyye adlı menâkıbnâme üzerinedir. Türk mimarlık tarihinde Mimar Koca Sinan’dan sonra en önemli mimarlar arasında sayılan Mimar Mehmet Ağa, Sultanahmet Camii gibi çeşitli mimari eserlerin yanı sıra devrinde bazı kısımları oldukça eskimiş olan Ka‘be’nin onarımını da yapan mimardır. Cafer Efendi adlı bir zât da mimara duyduğu derin sevgi ve saygı neticesinde onun hayat hikayesinden kimi kesitler ile eserleri üzerine bir menâkıb yazmıştır ki bu eser, Mimar Sinan hakkında yazılmış olan Tezkiretü’l-Bünyân’dan sonra bu soydan bilinen ikinci metindir.
Orhan Şaik Gökyay’ın bu çalışması Sultanahmet Camii mimarı, Mimar Mehmet Ağa hakkında Cafer Efendi adlı bir zât tarafından kaleme alınmış olan Risâle-i Mi‘mariyye adlı menâkıbnâme üzerinedir. Türk mimarlık tarihinde Mimar Koca Sinan’dan sonra en önemli mimarlar arasında sayılan Mimar Mehmet Ağa, Sultanahmet Camii gibi çeşitli mimari eserlerin yanı sıra devrinde bazı kısımları oldukça eskimiş olan Ka‘be’nin onarımını da yapan mimardır. Cafer Efendi adlı bir zât da mimara duyduğu derin sevgi ve saygı neticesinde onun hayat hikayesinden kimi kesitler ile eserleri üzerine bir menâkıb yazmıştır ki bu eser, Mimar Sinan hakkında yazılmış olan Tezkiretü’l-Bünyân’dan sonra bu soydan bilinen ikinci metindir.