İnsanlar evlenmek için pek çok sebep ileri sürebilmektedir. Çoğu kimse de neden evlenmesi gerektiğini, kiminle nasıl bir aile hayatı kurması gerektiğini enine boyuna düşünmeden evlenmektedir. Kadın ve erkek birbirlerine karşı istek ve arzu duyan fıtratta yaratılmıştır. Fakat sebep sadece bu olmamalıdır. Aile, Allah’ın rızasını kazanmanın başka bir boyutunu oluşturmakla ibadeti, geniş aile ile bir hayat içerisinde olma yönüyle hukuku ilgilendiren bir boyuta sahiptir. Bunlar düşünülmeden kurulan aileler ya devam ettirilemiyor ya da şiddet içeren bir hal alıyor. Halbuki boşanma ve şiddet İslam’ın hoş görmediği durumlardır. İslam hoşgörü temelli, sevgi ve muhabbetle birbirine bağlı sürdürülebilir bir aile istemektedir.
Elinizdeki bu mütevazı çalışmada son dönemde bilhassa Körfez ülkelerinde ortaya çıkan ve yavaş yavaş diğer İslam ülkelerine de yayılma eğilimi gösteren “Misyar Nikâh”ının mahiyetini, şartlarını ve İslam hukukundaki yerini tespit etmeye çalıştık.
İnsanlar evlenmek için pek çok sebep ileri sürebilmektedir. Çoğu kimse de neden evlenmesi gerektiğini, kiminle nasıl bir aile hayatı kurması gerektiğini enine boyuna düşünmeden evlenmektedir. Kadın ve erkek birbirlerine karşı istek ve arzu duyan fıtratta yaratılmıştır. Fakat sebep sadece bu olmamalıdır. Aile, Allah’ın rızasını kazanmanın başka bir boyutunu oluşturmakla ibadeti, geniş aile ile bir hayat içerisinde olma yönüyle hukuku ilgilendiren bir boyuta sahiptir. Bunlar düşünülmeden kurulan aileler ya devam ettirilemiyor ya da şiddet içeren bir hal alıyor. Halbuki boşanma ve şiddet İslam’ın hoş görmediği durumlardır. İslam hoşgörü temelli, sevgi ve muhabbetle birbirine bağlı sürdürülebilir bir aile istemektedir.
Elinizdeki bu mütevazı çalışmada son dönemde bilhassa Körfez ülkelerinde ortaya çıkan ve yavaş yavaş diğer İslam ülkelerine de yayılma eğilimi gösteren “Misyar Nikâh”ının mahiyetini, şartlarını ve İslam hukukundaki yerini tespit etmeye çalıştık.