“Avşarlar, Salurlar ile ilgili yapılan çalışmalardan sonra Oğuz Boylarındaki halk inanç ve uygulamalarına yönelik yapılan araştırmalar kapsamında Kızık Boyu Halk İnançlarının tespitleri doğrultusunda başlayan alan araştırmasının verilerinden elde edilen bilgilerden kaynak olarak yararlanılmıştır. Kızıklar çalışmanın evrenini oluştururken, Kızıklar özelinde halk inançlarının işlevleri kaya iyelerin etkilerinin farklı yönleri tespit edilmiş olup kara iye inancının geçmişten günümüze gelen mitolojik kökenlerinin varlığına da dikkat çekmiştir. Bu çalışmada halk inançları ve uygulamalarının Anadolu’da yaşayan Kızık boyunda elde edilen tespitler doğrultusunda yalnızca kara iyeler etrafında oluşan inanç ve uygulamaların sosyo-kültürel, psiko-sosyal, sosyo-ekonomik, sembolik, eğlence, ritüel, eğitim, iletişim, işlevleri açısından değerlendirmeye ve tespitler doğrultusunda uygulamalarda yer alan motifler, nesneler, mekanlar bağlamında çeşitli yönleri ele alınarak, mitolojik inançların kökenlerine inilmeye çalışılmıştır.”
“Avşarlar, Salurlar ile ilgili yapılan çalışmalardan sonra Oğuz Boylarındaki halk inanç ve uygulamalarına yönelik yapılan araştırmalar kapsamında Kızık Boyu Halk İnançlarının tespitleri doğrultusunda başlayan alan araştırmasının verilerinden elde edilen bilgilerden kaynak olarak yararlanılmıştır. Kızıklar çalışmanın evrenini oluştururken, Kızıklar özelinde halk inançlarının işlevleri kaya iyelerin etkilerinin farklı yönleri tespit edilmiş olup kara iye inancının geçmişten günümüze gelen mitolojik kökenlerinin varlığına da dikkat çekmiştir. Bu çalışmada halk inançları ve uygulamalarının Anadolu’da yaşayan Kızık boyunda elde edilen tespitler doğrultusunda yalnızca kara iyeler etrafında oluşan inanç ve uygulamaların sosyo-kültürel, psiko-sosyal, sosyo-ekonomik, sembolik, eğlence, ritüel, eğitim, iletişim, işlevleri açısından değerlendirmeye ve tespitler doğrultusunda uygulamalarda yer alan motifler, nesneler, mekanlar bağlamında çeşitli yönleri ele alınarak, mitolojik inançların kökenlerine inilmeye çalışılmıştır.”