Kaçış; zorluklarla mücadele edemeyen insanın başvurduğu bir yöntem, varoluşuna yeni bir anlam katmak isteyen bireyin kullandığı bir yol, siyasal/sosyal kimi mecburiyetlerin dayattığı bir zorunluluk olarak olumlu olumsuz pek çok çağrışıma sahip katmanlı bir kavramdır. Sahip olduğu tüm boyutlarla kaçışı edebî eserlerde farklı biçimler ve temalar ekseninde görmek mümkündür. Siyasi, ekonomik, toplumsal ve psikolojik nedenlere bağlı olarak görülebilen kaçış, modern Türk edebiyatının sıklıkla başvurulan temalarından biri olmasına rağmen konuyla ilgili müstakil bir çalışma bulunmamaktadır. Eserlerin kaçış çerçevesinde incelenmesi, farklı anlamları yüzeye çıkarması ve başka çalışmalara olanak sunması bakımından değerlidir. Kaçışın Türk edebiyatındaki serüvenine odaklanan bu çalışmada, kavramın eserlerdeki farklı görünümleri dönem, zaman, mekân, karakter ve gerçeklik bağlamlarında ele alınmıştır. Edebiyatta kaçışın incelenmesinin yanı sıra kaçış edebiyatına da pencere aralanmıştır. Böylece kavram, modern Türk edebiyatı özelinde farklı cephelerden irdelenerek okurun dikkatine sunulmuştur.
Kaçış; zorluklarla mücadele edemeyen insanın başvurduğu bir yöntem, varoluşuna yeni bir anlam katmak isteyen bireyin kullandığı bir yol, siyasal/sosyal kimi mecburiyetlerin dayattığı bir zorunluluk olarak olumlu olumsuz pek çok çağrışıma sahip katmanlı bir kavramdır. Sahip olduğu tüm boyutlarla kaçışı edebî eserlerde farklı biçimler ve temalar ekseninde görmek mümkündür. Siyasi, ekonomik, toplumsal ve psikolojik nedenlere bağlı olarak görülebilen kaçış, modern Türk edebiyatının sıklıkla başvurulan temalarından biri olmasına rağmen konuyla ilgili müstakil bir çalışma bulunmamaktadır. Eserlerin kaçış çerçevesinde incelenmesi, farklı anlamları yüzeye çıkarması ve başka çalışmalara olanak sunması bakımından değerlidir. Kaçışın Türk edebiyatındaki serüvenine odaklanan bu çalışmada, kavramın eserlerdeki farklı görünümleri dönem, zaman, mekân, karakter ve gerçeklik bağlamlarında ele alınmıştır. Edebiyatta kaçışın incelenmesinin yanı sıra kaçış edebiyatına da pencere aralanmıştır. Böylece kavram, modern Türk edebiyatı özelinde farklı cephelerden irdelenerek okurun dikkatine sunulmuştur.