Mütala'at-ı Edebiyye 135 sahife olup “Hasb-i Hali Birkaç Söz” ile başlayan eserde 25 makale var. Söz gelimi, “İmla ve Lisan Bahsi'nde yazım birliğinin şart olduğu açıklanır (40-47 ss.) “Pejmürde İçün” makalesi Recai-zade Mahmud Ekrem Bey'in bu adla anılan eserini konu edinir. (111-114 ss.) Ardından gelen “Yadigar-ı Naci İçün”, Muallim Naci ile ilgilidir. (114-118 ss.) Son olarak da Selanikli Hamdi Bey-zade Osman Adil Bey'in “Vanda” adlı romanı ele alınır. (132-135 ss.) Kitabın sonuna 1311'de Rodos'ta basılan bir Risale de eklenmiştir. “Mizan Gazetesine Karşı Mürüvvet Gazetesiyle Neşr Edilen Makalat-ı Edebiyye” (157-168 ss.). Sayfanın altına düşülen notta, bu eserciğin unutulmaması için böyle yapıldığı vurgulanır. İşbu Risale ise 6 makaleden oluşmakta. Karanlık bir köşede kalmağa mahkum edilen bu küçücük amma bizce çok değerli eseri gün ışığına çıkarma imkanı bulduğumuz için mutluyuz. Kenarda kıyıda kalmış nice kıymetli insanların yüzleri hürmetine… Harid Fedai
Mütala'at-ı Edebiyye 135 sahife olup “Hasb-i Hali Birkaç Söz” ile başlayan eserde 25 makale var. Söz gelimi, “İmla ve Lisan Bahsi'nde yazım birliğinin şart olduğu açıklanır (40-47 ss.) “Pejmürde İçün” makalesi Recai-zade Mahmud Ekrem Bey'in bu adla anılan eserini konu edinir. (111-114 ss.) Ardından gelen “Yadigar-ı Naci İçün”, Muallim Naci ile ilgilidir. (114-118 ss.) Son olarak da Selanikli Hamdi Bey-zade Osman Adil Bey'in “Vanda” adlı romanı ele alınır. (132-135 ss.) Kitabın sonuna 1311'de Rodos'ta basılan bir Risale de eklenmiştir. “Mizan Gazetesine Karşı Mürüvvet Gazetesiyle Neşr Edilen Makalat-ı Edebiyye” (157-168 ss.). Sayfanın altına düşülen notta, bu eserciğin unutulmaması için böyle yapıldığı vurgulanır. İşbu Risale ise 6 makaleden oluşmakta. Karanlık bir köşede kalmağa mahkum edilen bu küçücük amma bizce çok değerli eseri gün ışığına çıkarma imkanı bulduğumuz için mutluyuz. Kenarda kıyıda kalmış nice kıymetli insanların yüzleri hürmetine… Harid Fedai