“İslam dünyasında Müslümanların her zaman ve en öncelikli meselelerinden biri, Kur'ân-ı Kerîm ve Sünnet'in yorumlanması olmuştur.
Fıkhın merkezini oluşturan bir faaliyet olarak ictihad da fıkhın güvenli bir şekilde işlemesini sağlayan bir mekanizma olarak önemli bir işlev görmektedir. Fıkıh usûl geleneğinde Fukaha/Hanefiyye, Mütekellimîn/Şâfiiyye ve Memzuç/Karma/Müteahhirîn olmak üzere üç farklı meslek/ekol teşekkül etmiştir. Kitap biçiminde vücut bulmuş çalışma, ictihad faaliyetiyle ilgili ictihadın mahiyeti, müctehidde bulunması gerekli nitelikler, ictihadda hata ve isabet tartışmaları ve ictihadın devamlılığı gibi meselelerde mütekellimîn mesleğine mensup usulcülerin gelenekleri içerisinde, birbirlerine paralel ve tutarlı bir bütün oluşturacak şekilde ictihad teorisi hakkında ortaya koydukları görüşlerini tarihi seyri içinde ele alarak tahlil etmekte ve değerlendirmektedir.”
— Prof. Dr. Adnan Koşum
“İslam dünyasında Müslümanların her zaman ve en öncelikli meselelerinden biri, Kur'ân-ı Kerîm ve Sünnet'in yorumlanması olmuştur.
Fıkhın merkezini oluşturan bir faaliyet olarak ictihad da fıkhın güvenli bir şekilde işlemesini sağlayan bir mekanizma olarak önemli bir işlev görmektedir. Fıkıh usûl geleneğinde Fukaha/Hanefiyye, Mütekellimîn/Şâfiiyye ve Memzuç/Karma/Müteahhirîn olmak üzere üç farklı meslek/ekol teşekkül etmiştir. Kitap biçiminde vücut bulmuş çalışma, ictihad faaliyetiyle ilgili ictihadın mahiyeti, müctehidde bulunması gerekli nitelikler, ictihadda hata ve isabet tartışmaları ve ictihadın devamlılığı gibi meselelerde mütekellimîn mesleğine mensup usulcülerin gelenekleri içerisinde, birbirlerine paralel ve tutarlı bir bütün oluşturacak şekilde ictihad teorisi hakkında ortaya koydukları görüşlerini tarihi seyri içinde ele alarak tahlil etmekte ve değerlendirmektedir.”
— Prof. Dr. Adnan Koşum