“Peki uzun veya acıdan uzak yaşayan bilge bir insan, kötü bir şansa sahip ve ömrü boyunca bununla mücadele eden bir insandan daha mı mutludur?” Bu soruya cevabım; bu insan diğerinden daha mı iyidir veya daha mı şereflidir diye sormak olur. Değilse, daha mutlu değildir. Daha mutlu yaşayabilmesi için daha doğru yaşaması gerekmetedir; bunu yapamıyorsa daha mutlu da yaşayamaz. Erdem zorla olmaz ve bu nedenle erdeme bağlı mutlu yaşam da zorla olacak bir şey değildir. Erdem o kadar iyidir ki ne yaşamın kısalığı ne de acı ve diğer fiziki sıkıntılar gibi önemsiz unsurlardan etkilenir. Zevk için buna değmez. Erdem zevki bile geride bırakır.
“Peki uzun veya acıdan uzak yaşayan bilge bir insan, kötü bir şansa sahip ve ömrü boyunca bununla mücadele eden bir insandan daha mı mutludur?” Bu soruya cevabım; bu insan diğerinden daha mı iyidir veya daha mı şereflidir diye sormak olur. Değilse, daha mutlu değildir. Daha mutlu yaşayabilmesi için daha doğru yaşaması gerekmetedir; bunu yapamıyorsa daha mutlu da yaşayamaz. Erdem zorla olmaz ve bu nedenle erdeme bağlı mutlu yaşam da zorla olacak bir şey değildir. Erdem o kadar iyidir ki ne yaşamın kısalığı ne de acı ve diğer fiziki sıkıntılar gibi önemsiz unsurlardan etkilenir. Zevk için buna değmez. Erdem zevki bile geride bırakır.